Психолого-педагогічні засад розвитку комунікативної компетентності керівника ЗНЗ

Authors

  • V. I. Kovalchuk
  • V. R. Ohorodnik

Abstract

Специфіка управлінської діяльності керівника зумовлюється комунікативним процесом, у межах якого вона відбувається. Суб’єктом управління є керівник, тому рівень розвитку його комунікативної компетентності визначатиме здатність колективу усвідомлювати перспективні цілі освітньої діяльності. Значущість комунікативної компетентності підвищується й з огляду запровадження державно-громадської моделі управління ЗНЗ. Комунікативна компетентність керівника ЗНЗ – це інтегральна характеристика його професійного спілкування. Розвиток комунікативної компетентності керівника ЗНЗ – це актуалізація внутрішніх ресурсів особистості, що зумовлюють ефективність управлінського спілкування. Найбільшої актуальності набуває продуктивний рівень розвитку комунікативної компетентності. Експериментально перевірена модель є системою пов’язаних елементів, що відображають логіку розвитку комунікативної компетентності керівника ЗНЗ. У впровадженні моделі були реалізовані такі завдання: розширено систему знань керівників про особливості педагогічної та управлінської комунікативної взаємодії; здійснено розвиток комунікативної продуктивності керівника ЗНЗ шляхом поступової оптимізації його мовленнєвої та комунікативної поведінки в умовах спеціально створених комунікативних ситуаціях; досягнуто зміни соціально-психологічних установок тощо.

Published

2018-07-28