Психолого-педагогічні засад розвитку комунікативної компетентності керівника ЗНЗ
Abstract
Специфіка управлінської діяльності керівника зумовлюється комунікативним процесом, у межах якого вона відбувається. Суб’єктом управління є керівник, тому рівень розвитку його комунікативної компетентності визначатиме здатність колективу усвідомлювати перспективні цілі освітньої діяльності. Значущість комунікативної компетентності підвищується й з огляду запровадження державно-громадської моделі управління ЗНЗ. Комунікативна компетентність керівника ЗНЗ – це інтегральна характеристика його професійного спілкування. Розвиток комунікативної компетентності керівника ЗНЗ – це актуалізація внутрішніх ресурсів особистості, що зумовлюють ефективність управлінського спілкування. Найбільшої актуальності набуває продуктивний рівень розвитку комунікативної компетентності. Експериментально перевірена модель є системою пов’язаних елементів, що відображають логіку розвитку комунікативної компетентності керівника ЗНЗ. У впровадженні моделі були реалізовані такі завдання: розширено систему знань керівників про особливості педагогічної та управлінської комунікативної взаємодії; здійснено розвиток комунікативної продуктивності керівника ЗНЗ шляхом поступової оптимізації його мовленнєвої та комунікативної поведінки в умовах спеціально створених комунікативних ситуаціях; досягнуто зміни соціально-психологічних установок тощо.Downloads
Published
2018-07-28
Issue
Section
Article
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).