Результат експериментального дослідження формування професійних ціннісних орієнтацій майбутніх юристів у процесі фахової підготовки

Authors

  • E.A. Murzina

Abstract

В статті здійснено аналіз результатів експериментального дослідження. Встановлено, що перспективним напрямком підвищення якості підготовки майбутніх юристів є формування системи його професійних ціннісних орієнтацій, яка виявляє ціннісну позицію особистості по відношенню до професійної діяльності. В нашому дослідженні ми визначили професійні ціннісні орієнтації майбутніх юристів як систему цінностей, ціннісні орієнтації, смислів та установок на правничу і соціально-значиму діяльність, що утворюють унікальну аксіосферу особистості, яка відображає особистісну, професійну та соціальну направленість юриста. З урахуванням специфіки професійної юридичної діяльності нами розроблено структуру професійних ціннісних орієнтацій майбутніх юристів. У процесі дослідження структурного складу професійних ціннісних орієнтацій майбутніх юристів виділено аксіологічний, психологічний, мотиваційний, когнітивний і прогностичний компоненти, кожен з яких виконує певну функцію. До основних функцій професійних ціннісних орієнтацій майбутніх юристів віднесені: нормативна, регулятивна, комунікативна та професійно-діяльнісна. Визначено критерії сформованості професійних ціннісних орієнтацій майбутніх юристів у процесі фахової підготовки: когнітивний; особистісний; діяльнісний. Виділено рівні сформованості професійних ціннісних орієнтацій майбутніх юристів: високий, середній та низький. Експериментально підтверджено ефективність визначених нами організаційно-педагогічних умов та педагогічної технології формування професійних ціннісних орієнтацій майбутніх юристів.

Published

2018-07-28