Менеджер освіт: характеристика управлінської компетентності
Abstract
У статті представлено характеристику управлінської компетентності менеджера освіти. Виконано аналіз науково-педагогічної літератури, що висвітлює різноманітні аспекти проблеми дослідження, зокрема теоретичні засади компетентнісної парадигми в освіті, проблеми формування професійної компетентності, управлінської компетентності керівних кадрів, методичні основи формування професійної компетентності керівника освітнього закладу. Представлено методи, використані у дослідженні (аналіз і синтез, індукція та дедукція, логічний метод, метод систематизації та узагальнення). Виявлено особливості управлінської компетентності сучасного менеджера освіти, що охоплюють знання, вміння і навички, психологічні характеристики, особистісні якості, здатність вирішувати тактичні і стратегічні професійні завдання, прогнозувати розвиток освітньої установи. Визначено перспективи подальших досліджень.References
Полякова Г. К. Інновації в управлінні ЗНЗ. URL: http://edu-post-diploma.kharkov.ua/index. php?option= com_smf&Itemid= 99999999&topic=44.5;wap2. (дата звернення: 02.08.2018).
Cooke F. L. HRM, Work and Employment in China. The USA: New York, Routledge, the Taylor & Francis Group, 2005. 237 p.
Войтович О. П. Теоретичні і методичні засади формування технологічної компетентності майбутніх екологів у процесі фахової підготовки: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04, 13.00.02 / Нац. пед. універ. ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2018. 457 с.
Сорочан, Т. М. (2005). Розвиток професіоналізму управлінської діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів у системі післядипломної педагогічної освіти: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / Луганський нац. пед. універ. Ім. Тараса Шевченка. Луганськ, 2005. 39 с.
Луценко А. В. Сучасні підходи до підвищення кваліфікації керівників закладу загальної середньої освіти. Актуальні проблеми освітнього процесу в контексті європейського вибору України: збірник матеріалів всеукр. круглого столу (Київ, 17 квіт. 2018 р.). Київ: КНУБА, 2018. 186–191.
Троєльнікова Л. О. Сучасний стан менеджменту професійної діяльності керівних кадрів. URL: http://www.knukim.edu.ua/articles_troyelnikova.htm. (дата звернення: 14.08.2018).
Сухарніков Ю. В. Сутнісні розбіжності «діяльнісного» і «компетентнісного» підходів до стандартизації освіти України у контексті Болонських рекомендацій. Педагогіка і психологія. 2009. № 2. С. 3242.
Кравченко Г. Ю. Розвиток управлінської компетентності кадрового резерву керівника загальноосвітнього навчального закладу в умовах післядипломної педагогічної освіти. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 16: Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. 2011. Вип. 14. С. 230235.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).