ИНТЕРАКТИВНЫЕ ФОРМЫ НА ЗАНЯТИЯХ ПО ПРАКТИКЕ ФРАНЦУЗСКОГО ЯЗЫКА
Abstract
В статье рассмотрен вопрос использования интерактивныхформ на занятиях по практике французского языка. Речь идет о таких
формах обучения, которые предполагают диалоговое взаимодействие
преподавателя и обучающегося, их совместное погружение в проблем-
ное поле решаемой задачи как единое творческое пространство. От-
мечена главная характеристика интерактивных форм – высокий уро-
вень взаимно направленной активности субъектов взаимодействия. В
обучении французскому языку всегда уместно применение всевозмож-
ных творческих заданий, ролевых игр, виртуальных и реальных экскур-
сий, метода проектов, решение проблемных ситуаций и многих других
интерактивных форм.
Downloads
Issue
Section
Article
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).