Навчальний процес і інтелектуальна витривалість студентів
Abstract
В статті подаються результати психолого-педагогічних дослі-
джень на основі яких розкривається залежність якості навчання у ви-
щому навчальному закладі від внутрішнього енергетичного ресурсу
особистості студента. Встановлено тенденцію спрямованості особи-
стісного ставлення до навчальної праці у студентів, що мають надли-
шок внутрішньої енергії та у студентів, які мають малий ресурс цієї
енергії. Виявлені канали та чинники формування у студентів інтелек-
туальної витривалості. Вказані резерви прискорення нейтралізації ас
тенічних мотивів негативної модальності на першому (найскладнішо-
му) етапі формування інтелектуальної витривалості. Встановлено,
що найкращі результати навчальної діяльності студентів досягають
ті викладачі, які запроваджують інноваційні педагогічні технології з
врахуванням чинників формування інтелектуальної витривалості студентів при завантаженні їх самостійною навчальною роботою.
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).