Перспективи підготовки соціальних педагогів до соціально-педагогічного тренінгу з дітьми та учнівською молоддю сільської місцевості
Abstract
У статті висвітлено важливі аспекти підготовки соціальних педаго-
гів до соціально-педагічного тренінгу з дітьми та учнівською молоддю сіль-
ської місцевості у майбутній професійної діяльності. Проаналізовано досяг-
нення вчених у галузі тренінгової діяльності, висвітлено поняття "тре-
нінг", "соціально-педагогічний тренінг". Розкрито завдання та функції соці-
ально-педагогічного тренінгу. Висвітлено сучасні проблеми та перспекти-
ви розвитку у підготовці соціальних педагогів до тренінгової діяльності з
дітьми та учнівською молоддю сільської місцевості. Охарактеризовано
значення соціально-педагогічного тренінгу з дітьми та учнівською молод-
дю сільської місцевості у сучасному суспільстві.
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).