Перехід до цифрової парадигми навчання – Освіта 2.0
Abstract
У статті розкрито необхідність переходу до цифрової парадигми
навчання. Впровадження інформатизації і новітніх підходів до навчання на всіх рівнях освіти. Оскільки, сучасна освіта змінилася. Це варто визнати як доконаний факт. Трансформація відбулася завдяки
інтерактивно-інформаційним технологіям, які надали нові можливості
по передачі та ефективності засвоєння знань. Варто відмити також і
не бажання традиційної освіти, в лиці шкіл, коледжів, університетів
адекватно реагувати на виклики сучасного суспільства. Викладачі
своєю академічністю вбили любе бажання широких мас адекватно
реагувати на ті знання що викладаються у стінах вишів. Варто
говорити про те що, сучасна освіта повинна прямувати саме до
інтеграції у свою структуру саме дистанційного навчання.
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).