Організаційна діяльність тьютора у закладах вищої освіт
Abstract
З позиції oсoбистiснo oрiєнтoванoгo пiдхoду, що спрямований на підтримку активної позиції студента, його самостійності, розкрито діяльність тьютора в освітньому процесі закладу вищої освіти. Визначено його роль; розкрито сутність поняття «тьютор»; проаналізовано функції та завдання тьютора закладу вищої освіти. З цією метою використано комплекс методів, зокрема: аналіз, синтез, узагальнення, порівняння. З'ясовано, що провідною метою діяльності тьютора у закладі вищої освіти є формування професіонала, здатного у майбутньому до власного професійного саморозвитку. В освітньому процесі закладу вищої освіти виокремлюють такі функції тьютора: організаторська, інформаційна, комунікативна та розвивальна Зроблено висновки про те, що, тьюторська діяльність передусім спрямована на індивідуалізацію процесу навчання, стимулювання студента до самостійного вивчення дисципліни; тьютор, здійснюючи організацію самовизначення, самореалізацію людини в професії, надає їй допомогу в розробці індивідуальної освітньої парадигми, тобто забезпечує успішність індивідуальних професійних спроб; нині у закладах вищої освіти функції тьютора розпорошені між куратором академічної групи та керівниками дипломними і магістерськими роботами. Перспективи подальших досліджень вбачаємо у розкритті історичних аспектів тьюторства в Україні.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).