Педагогічна технологія в системі підготовки учителів технологій
Abstract
У статті проаналізовано поняття педагогічна технологія і технологія навчання. Встановлено, що педагогічна технологія побудована на основі реалізації особистісного, системного і діяльнісного підходів. Педагогічна технологія – це природовідповідна, цілісна система форм, методів і засобів навчання, а також теорія проектування і механізм практичного використання цієї системи для досягнення гарантованого результату під час реалізації науково обґрунтованого дидактичного процесу, незалежно від особливостей (специфіки) предмета, що вивчається. Обґрунтовано, що технологія навчання – поняття близьке, але не тотожне педагогічній технології, оскільки воно відбиває шлях засвоєння конкретного навчального матеріалу (поняття) у рамках певного предмета, теми, питання в межах обраної технології. Технології навчання варіативні і схожі на індивідуальні методики.
References
Беспалько В. П. Персонифицированное образование // Педагогика. 1998. № 2. С. 12-17.
Гранатов Г. Г. Метод дополнительности в развитии понятий (педагогика и пси-хология мышления): Монография. Магнитогорск: МаГУ, 2000. 195 с.
?льина Т. А. Понятие "педагогическая технология" в современной буржуазной педагогике // Советская педагогика. 1971. № 9 С. 123-129.
Кларин М. В. Педагогическая технология в учебном процессе. М.: Высш. шк., 1989. 144 с.
Назарова Т. С. Педагогические технологии; новый этап эволюции? // Педагогика. 1997. № 3. С. 20-27.
Пригодій М. А. Визначення сучасних підходів до підготовки майбутніх учителів технологій // Вісн. Черніг. держ. пед. ун-ту ім. Т.Г. Шевченка. Чернігів: ЧНПУ, 2011. Вип. 93. С. 250-252.
Ченцов А. А. Методы разработки системы профессиональной подготовки учите-ля // Советская педагогика. 1976. № 3. С. 78-87.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).