ДІАЛОГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-СУДНОМЕХАНІКІВ ДО МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ
Abstract
Стаття присвячена дослідженню питання використання діалогових технологій у підготовці майбутніх інженерів-судномеханіків до міжкультурної комунікації.
Підкреслено роль діалогових технологій при підготовці особистості до міжкультурної комунікації. Акцентовано, що завдяки цій технології студенти вчаться критично мислити; вирішувати складні проблеми на основі аналізу обставин і відповідної інформації; аналізувати, оцінювати, зважувати альтернативні позиції, думки, приймати продумані, продуктивні, логічні рішення з урахуванням думок колег/партнерів; брати участь в дискусіях з дотриманням правил етики спілкування.
Звернуто увагу на те, що застосування різних видів бесіди під час підготовки майбутніх інженерів-судномеханіків до міжкультурної комунікації сприятиме: формуванню уміння висловити власну точку зору; більш детальному розкриттю проблемних питань, що потребують роз’яснень, уточнень; підтримки продуктивного взаємозв’язку між викладачем і студентами; ефективній перевірці засвоєння навчального матеріалу студентами; мотивації навчальної діяльності; при розходженні відповідей на поставлені викладачем запитання здатності спільними зусиллями, разом, згуртовано знайти відповідь на запитання з включенням елементів дискусії; отриманню студентами важливого досвіду узгодження дій, уміння дійти до спільного консенсусу; уміння зрозуміти думку партнера, доступно пояснити власну точку зору, за потреби, привести аргументи.
References
Батышева, С.Я. Профессиональная педагогика : учебник для студентов, обучающихся по педагогическим специальностям и направлениям [Текст] / С.Я. Батышева, А.М. Новикова. ?здание 3-е, переработанное. М.: ?з-во ЭГВЕС, 2009. – 456 с.
Волкова, Н.П. Педагогіка : навчальний посібник [Текст] / Н.П. Волкова. – 2-ге вид., перероб., доп. — К.: Академвидав, 2007. — 616 с.
Гальскова, Н.Д. Теория обучени иностранным языкам. Лингводидактика и методика учеб. пособие для студ. лингв. ун-тов и фак. ин. яз. высш. пед. учеб. заведений [Текст] / Н.Д.Гальскова, Н.?. Гез. – 3-е изд., стер. – М.: ?здательский центр «Академия», 2006. – 336.
Гойдош, Н. Діалогові технології навчання у системі професійної підготовки майбут-ніх учителів іноземних мов [Текст]/ Надія Гойдош // Гуманітар. вісн. держ. вищ. навч. закл. «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: Педагогіка. Психологія. Філософія. – 2012. – Вип. 26. – С. 70–75.
Грушевицкая, Т.Г. Основы межкультурной коммуникации: учебник для вузов [Текст]/ Т.Г. Грушевицкая, В.Д. Попков, А.П. Садохин. – М.: ЮН?Т?-ДАНА, 2003. – 352 с.
?вашкин, Е.Г. Организация аудиторной работы в образовательных организациях высшего образования: учеб. пособие [Текст]/ Е.Г. ?вашкин, Л.П. Жукова; Нижегород. гос. техн. ун-т им. Р.Е. Алексеева. – Нижний Новгород, 2014. – 80 с.
Каган, М.С. Мир общения: проблема межсубъектных отношений [Текст]/ М.С. Каган – М., 1988. – С. 143-146.
Кукушин, B.C. Теория и методика обучения: учеб. пособие [Текст]/ B.C. Кукушин.— Рос-тов н/Д.: Феникс, 2005. — 474 с.
Підборський, Ю. Г. Застосування діалогових технологій у навчально-виховному про-цесі [Текст]/ Ю.Г. Підборський. – Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: за матеріалами VI Міжнар. наук.-практ. конф. «Інноваційні процеси в освітньому просторі: доступність, ефективність, якість», присвяч. 10-річчю Укр. відділення МАНПО: зб. наук. пр. № 22 (257) листоп. 2012. Педагогічні науки. Ч. 1 / Луган. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка, держ. закл.; [голов. ред.: Курило В. С.; ред.: Савченко С. В. (заст. голов. ред.) та ін.; редкол. серії: Ваховський Л. Ц. та ін.]. - [Луганськ]: ЛНУ ім. Т. Шевченка, 2012. – С. 132-139.
Самойлов, А.С. Социально-педагогическая ефективность использования результатов проектирования диалоговых технологий при изучении педагогических дисциплин в вузе [Текст]/ А.С. Самойлов. Социально-экономическая эффективность результатов исследований молодых ученых в области образования. Материалы Всероссийской научно-практической конференции./ Под редакцией А.А. Орлова. – М. Директ-Медиа, 2014. – С. 162.
Скакун, В.А. Организация и методика профессионального обучения: Учеб. пособие [Текст]/ В.А. Скакун. − М.: ФОРУМ: ?НФРА-М, 2007. − 336 с.
Тамаркіна, О. Л. Застосування діалогових технологій в навчальному процесі [Текст]/ О. Л. Тамаркіна // Проблеми лінгвістики й методики викладання мов у контексті входження України в Європейський простір: збірник матеріалів Всеукраїнської інтернет-конференції. – Умань : УНУС, 2016. – С. 97-99.
Фіцула, М.М. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. [Текст]/ М.М. Фіцула. – 2-ге вид., доп. — К.: Академвидав, 2010. — 456 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).