Забезпечення якості професійної підготовки фахівців з національної безпеки в університетах Великої Британії
Abstract
У статті висвітлено питання використання досвіду Великої Британії щодо моніторингу та забезпечення якості професійної підготовки фахівців з національної безпеки. Здійснено аналіз нормативних засад забезпечення якості вищої освіти у Великій Британії, зокрема стандартів вищої освіти, процедури зовнішньої та внутрішньої експертизи та оцінки якості вищої освіти. Встановлено, що критерії оцінювання якості професійної підготовки фахівців з національної безпеки вимагають дотримання відповідності освітнім цілям та завданням, освітнім програмам, спеціалізації, професійного рівня викладацького складу. Врахування потреб студентів, турбота про збалансоване навантаження викладачів, трансформація змісту навчання – характерні показники для кожного критерію. Проте в центрі уваги залишається механізм контролю якості, форми та методи оцінки навчально-наукових успіхів та досягнень студентів, кваліфікація викладачів, якість управління та ефективність використання навчальних ресурсів. Практичний досвід Великої Британії засвідчив, що моніторинг якості професійної підготовки фахівців з національної безпеки проводять на основі анкетування базових знань (діагностування залишкових знань); тестування базових знань (контролю знань на початку навчання); поточного контролю (самоперевірки у вигляді тесту); підсумкового контролю (контролю якості засвоєних знань і навичок); анкетування після закінчення програми навчання (визначення рівня отриманих знань, якості змісту курсів); виконання наукового проекту або дисертації.References
Бідюк Н. М. Розвиток змісту та форм організації підготовки бакалаврів інженерії в університетах Великої Британії : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Бідюк Наталя Михайлівна ; Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. – К., 2001. – 258 с.
Кісіль М. В. Система зовнішньої оцінки якості вищої освіти в Англії / М. В. Кісіль //Нова парадигма: Журнал наукових праць / Гол. ред. В.П. Бех. – Вип. 53. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2005. – С. 32–38.
Третько В. В. Теорія і практика професійної підготовки магістрів міжнародних відносин в університетах Великої Британії: автореф. дис ... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського. Вінниця, 2014. 40 с.
Brown Roger. Quality assurance in higher education : The UK experience since 1992 / Roger Brown. – London; New York : RoutledgeFalmer. – 2004. – P. 150
Davies H. Survey of Master Degrees in Europe / H. Davies. – Brussels : EUA, 2009. – 80 p
Higher Education Review of the University of Kent (2015) [Електронний ресурс]. –Режим доступу : https://www.qaa.ac.uk/search-results?indexCatalogue=global&searchQuery=Kent&wordsMode =AllWords
Quality Assurance Agency for Higher Education [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.qaa.ac.uk.
UK Quality Code for Higher Education [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.qaa.ac.uk/assuringstandardsandquality/quality-code. (618)
University of Kent [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.kent.ac.uk/.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).