Педагогічні вимоги до процесу надання вищим навчальним закладам додаткових освітніх послуг обдарованій студентській молоді
Abstract
Формування комплексу організаційних форм надання додаткових
освітніх послуг у навчальних закладах викликане, в першу чергу, освіт-
німи потребами обдарованих студентів. Після законодавчої підтримки
таких послуг майже всі вищі навчальні заклади розпочали реалізовувати
їх для студентів. Стаття розглядає педагогічні вимоги до процесу на-
дання вищими навчальними закладами додаткових освітніх послуг об-
дарованим студентам.
Downloads
Issue
Section
Article
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).