Профілактика агресивності дітей сільської школи засобам бойових мистецтв
Abstract
У статті розкрито основні способи профілактики агресивності
дітей сільської школи засобами бойових мистецтв, внаслідок чого уч-
нівські колективи стають більш дружніми, а їх стосунки більш стійкими
і приємними. Запропоновано програму, спрямовану навчити дітей кон-
тролювати свою агресію та звільнятися від неї у прийнятній формі;
формувати адекватну самооцінку; розвивати вміння ефективно спілку-
ватися та співпрацювати з іншими; планувати та прогнозувати своє
майбутнє; усвідомлювати, що вони самі відповідають за своє життя.
Представлено програму профілактики агресивності серед учнів 6-7
класів на один навчальний рік.
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).