Сучасні підходи до організації підготовки юристів в Україні

Автор(и)

  • Anna Yarosh Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/law2021.01.001

Анотація

Стаття присвячена аналізу сучасних підходів до організації навчального процесу, які б сприяли формуванню категорії юристів, що володіють необхід­ними знаннями й здатні до підготовки та реалізації реформ у політико-правовій системі своєї держави.

Визначено, що сучасна юридична освіта висуває перед здобувачем свої вимоги, а саме бути всебічно розвиненою, самостійною, самодостатньою особистістю, яка керується в житті власними знаннями і переконаннями, у зв’язку з цим особливої актуальності набуває питання професійної підготовки сучасного юриста, який міг би протистояти сучасним викликам.

Зазначено, що підготовка майбутнього юриста повинна бути спрямована на  формування різностороннього фахівця (юриста), готового до виконання складного комплексу сучасних практичних завдань щодо правового захисту прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина. Виходячи з цього, підготовка майбутніх юристів має здійснюватися з урахуванням сучасних підходів до навчального процесу.

Досліджено, що якість підготовки фахівців за напрямом «Право» залежить від багатьох факторів (використання сучасних ІКТ в навчальному процесі, електронних освітніх ресурсів, можливостей іноземних мов при викладанні юридичних дисциплін та ін.). Проте, значною мірою якість підготовки залежить від практичної складової навчального процесу, а тому цій складовій необхідно приділяти особливу увагу.

Ключові слова: юридична освіта, фахівець-юрист, сучасні підходи, навчальний процес, підготовка юристів, дистанційна освіта, іноземна мова, юридична клініка

Посилання

Trends 2015: Learning and Teaching in European Universities (2015). Brussels: EUA publication, 130 (in English).

Distance Education for the Information Society: Policies, Pedagogy and Professional Development. Analytical Survey. IITE UNESCO, 2000. Available at: http://www.ru.iite.unesco.org/publications/3214594// (in English).

Bologna and the Challenges of eLearning and Distance Education: 4-5.06.2004, Ghent, Belgium. Available at: http://www.ehea.info/article-details.aspx?Article=118 (in English).

Pro vyshchu osvitu [About higher education] (2014): Zakon Ukrainy 01.07.2014 № 1556-VII. Data onovlennia: 26.02.2021. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (in Ukrainian).

Romashchenko, I. (2016). Formy praktychnykh zavdan u yurydychnii osviti v Ukraini [Forms of practical tasks in legal education in Ukraine]. Gettingen, 125‒131(in Ukrainian).

Mann, T. & Vidands, H. (2016). Yurydychna osvita spriamovana na praktyku vykorystannia pravovoi dopomohy studentiv ta sudovykh debativ v administratyvnomu pravi [Legal education is aimed at the practice of using legal aid for students and court debates in administrative law]. Gettingen, 133‒143 (in Ukrainian).

Pro natsionalnu prohramu pravovoi osvity naselennia [About the national program of legal education of the population] (2001): Ukaz Prezydenta Ukrainy 18.10.2001 № 992. Data onovlennia: potochna redaktsiia. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/992/2001 (in Ukrainian).

Pro zatverdzhennia Typovoho polozhennia pro yurydychnu kliniku vyshchoho navchalnoho zakladu Ukrainy [About the statement of Standard position about legal clinic of higher educational institution of Ukraine] (2006): Nakaz Ministerstva osvity i nauky 03.08.2006 № 592. Data onovlennia: potochna redaktsiia. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0956-06 (in Ukrainian).

Завантаження

Опубліковано

2021-07-03

Номер

Розділ

Теорія та філософія права. Історія права та держави