ІКТ як педагогічна умова у процесі пізнання права
DOI:
https://doi.org/10.31548/law2020.03.002Анотація
Суспільні зміни, розвиток системи правового забезпечення, підвищення якості суспільного життя висуває нові вимоги до правової освіти і до професії юриста, зокрема. Рівень підготовки юристів у вищих навчальних закладах вимагає пошуку нових інформаційних методів та засобів, які мають використовуватися як у процесі підготовки на рівні забезпечення відповідного методичного матеріалу, так і в процесі викладання правових наук, враховуючи в тому числі і забезпечення студента-юриста відповідною базою для самостійної підготовки. Новітні технології – ІКТ повинні сприяти творчому потенціалу студента, його фаховості та вмінню виконувати правові завдання, які моделюються у процесі навчання із якими студент безпосередньо матиме справу вже у своїй практичній діяльності.
Виявлено, що стиль та характер навчально-виховного процесу формує відношення студентів до обраної спеціальності та моделює майбутнє професійної діяльності, тому для того щоб усвідомлювали студенти-правники перспективи майбутньої професійної діяльності необхідне створення відповідних психолого-педагогічних умов, які відповідають за особливості організації змісту професійного навчання.До таких педагогічних умов, які формують професійність у студентів-правників та на які повинні бути спрямовані зусилля держави та вищого навчального закладу, слід віднести: збагачення змісту правової інформації та посилення її значення через впровадження ІКТ; спрямування освітнього процесу на формування у студентів-правників цінності права та моральних орієнтирів; спеціальна підготовка педагогічного складу з відповідною правовою та інформаційною компетенцією; відповідне методичне забезпечення, яке б включало інформаційні технології; відтворення ситуацій за допомогою ІКТ, які б максимально були наближені до реальних; організація комунікації між студентом та викладачем, в тому числі з використанням ІКТ; забезпечення безперервності удосконалення своїх знань через самостійну роботу; стимулювання розвитку у студентів активної правової позиції за допомогою створення єдиного інформаційно-освітнього середовища.
Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, правова освіта, інформаційне суспільство, правосвідомість, компетентність, правова інформація, правові знання
Посилання
Fedorchuk, O.S. (2009). Formuvannia u maibutnikh pravoznavtsiv navychok profesiinoho zastosuvannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Formation of Future Lawyers Skills in the Professional Application of Information and Communication Technologies]. Kyiv, 2009 (in Ukrainian).
Zhydovtseva, O.A. (2012). Struktura ta funktsii profesiinoi pravosvidomosti. Forum prava [The structure and functions of professional justice. Forum prava], 1: 307–312 (in Ukrainian).
Streltsova, Е.D. (2015). Problemy vyshchoi yurydychnoi osvity v Ukraini: suchasnist ta perspektyvy [Problems of great legal education in Ukraine: the prevalence of that perspective]. Yuvileyna collection of scientific works: assigned to the 150th richest of Odessa nat. un-tu im. І.І. Mechnikov. Odessa: ONU, 342–355 (in Ukrainian).
Savchenko, I. (2014). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii yak efektyvnyi instrument realizatsii innovatsiinykh pedahohichnykh idei u praktyku navchalno-vykhovnoho protsesu PTNZ. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity [Information and communication technologies as an effective tool for the implementation of innovative pedagogical ideas in the practice of the educational process of vocational education institutions. Pedahohika i Psykholohiya Profesiynoyi Osvity], 1: 68–79 (in Ukrainian).
Kriklivy, M.F. (2016). Materialno-tekhnichne zabezpechennia osvitnoi diialnosti: vazhlyvist stvorennia nalezhnykh umov dlia praktychnoi pidhotovky maibutnikh [Material and technical safety of educational performance: the importance of the establishment of good minds for the practical preparation of the future]. Collection of materials of the International Scientific and Practical Conference «Current legal coverage: until the past – look at the Maybut», 11–13 (in Ukrainian).
Loginova, N.I. (2012). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii u protsesi personalizatsii pidhotovky maibutnikh pravoznavtsiv. Yurydychna psykholohiia ta pedahohika: Naukovyi zhurnal [Information and communication technologies in the process of personnel preparation for the preparation of legal studies. Legal psychology and pedagogy: Science journal]. Kiev: Kiev National University of Internal Affairs, 2 (12): 71–79 (in Ukrainian).
Netyoso, S.І. (2010). Navchannia osnov pravoznavstva z vykorystanniam informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Introduction of the foundations of legal science with the help of information and communication technologies]. Kharkiv: View. Group «Osnova», 291 (in Ukrainian).
Gurevich, R.S., Kademiya, M.Yu. & Shevchenko, L.S. (2012). Informatsiini tekhnolohii navchannia: innovatsiinyi pidkhid [Informatsionnye tekhnologii navchannya: іnnovatsіyny pіdhіd]; for ed. R.S., Gurevich. Vinnytsia: TOV company «Planer», 348 (in Ukrainian).
Sherman, M.I. (2011). Pravova informatsiino-poshukova systema «LIHA:ZAKON.Yuryst» yak zasib komp’iuternoi pidtrymky navchannia pravovykh dystsyplin. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova [Legal informational system «LIGA: ZAKON.Jurist» as a computer pedagogy of legal disciplines]. Science hour writing of NPU imene M. P. Dragomanov. Series 2: Computer-based systems, 11: 46–51 (in Ukrainian).
Kruchinin, M.V. & Kruchinina, G.A. (2012). Modelyrovanye protsessa formyrovanyia professyonalnoho pravosoznanyia studentov neiurydycheskykh spetsyalnostei v vysshem obrazovanyy. Zhurnal Vestnyk Nyzhehorodskoho unyversyteta ym. N.Y. Lobachevskoho [Modeling the process of formation of professional legal awareness of students of non-legal specialties in higher education. Vestnik Nizhegorodskogo universiteta im. N.I. Lobachevskogo], 3 (1): 17–24 (in Russian).
Kononenko, S.V. (2011). Teoriia i praktyka formuvannia pravosvidomosti u maibutnikh yurystiv. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy [Theory and practice of forming the legal consciousness of future lawyers. Visnyk Nationalnoyi Akademiyi Derzhavnoyi Prykordonnoyi Sluzhby Ukrayiny], 4. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2011_4_33 (in Ukrainian).
Starodubtseva, O.M. (2018). Osobennosty vospytanyia professyonalnoho pravosoznanyia u kursantov vuzov voisk natsyonalnoi hvardyy rossyiskoi federatsyy. Vestnyk THPU [Features of education of professional sense of justice among cadets of higher educational institutions of the troops of the National Guard of the Russian Federation. TSPU Bulletin], 5 (194): 226–231 (in Russian). https://doi.org/10.23951/1609-624X-2018-5-226-231
Nikolayenko, S.I. (2014). Vykhovannia profesiinoi pravosvidomosti maibutnoho yurysta u protsesi vyvchennia «Iurydychnoi psykholohii». Psykholohichna prosvita u suchasnomu suspilstvi: metodolohiia, dosvid, perspektyvy [Education of professional legal consciousness of the future lawyer in the process of study of Legal psychology]. Psykholohichna prosvita u suchasnomu suspilstvi: metodolohiya, dosvid, perspektyvy: Materials of International Scientific-Practical Conference, 60–61 (in Ukrainian).
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).