ІКТ як педагогічна умова у процесі пізнання права

Автор(и)

  • Khrystyna Romaniv Львівський державний університет внутрішніх справ image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/law2020.03.002

Анотація

Суспільні зміни, розвиток системи правового забезпечення, підвищення якості суспільного життя висуває нові вимоги до правової освіти і до професії юриста, зокрема. Рівень підготовки юристів у вищих навчальних закладах вимагає пошуку нових інформаційних методів та засобів, які мають використовуватися як у процесі підготовки на рівні забезпечення відповідного методичного матеріалу, так і в процесі викладання правових наук, враховуючи в тому числі і забезпечення студента-юриста відповідною базою для самостійної підготовки. Новітні технології – ІКТ повинні сприяти творчому потенціалу студента, його фаховості та вмінню виконувати правові завдання, які моделюються у процесі навчання із якими студент безпосередньо матиме справу вже у своїй практичній діяльності.

Виявлено, що стиль та характер навчально-виховного процесу формує відношення студентів до обраної спеціальності та моделює майбутнє професійної діяльності, тому для того щоб усвідомлювали студенти-правники перспективи майбутньої професійної діяльності необхідне створення відповідних психолого-педагогічних умов, які відповідають за особливості організації змісту професійного навчання.До таких педагогічних умов, які формують професійність у студентів-правників та на які повинні бути спрямовані зусилля держави та вищого навчального закладу, слід віднести: збагачення змісту правової інформації та посилення її значення через впровадження ІКТ; спрямування освітнього процесу на формування у студентів-правників цінності права та моральних орієнтирів; спеціальна підготовка педагогічного складу з відповідною правовою та інформаційною компетенцією; відповідне методичне забезпечення, яке б включало інформаційні технології; відтворення ситуацій за допомогою ІКТ, які б максимально були наближені до реальних; організація комунікації між студентом та викладачем, в тому числі з використанням ІКТ; забезпечення безперервності удосконалення своїх знань через самостійну роботу; стимулювання розвитку у студентів активної правової позиції за допомогою  створення єдиного інформаційно-освітнього середовища.

Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, правова освіта, інформаційне суспільство, правосвідомість, компетентність, правова інформація, правові знання

Посилання

Fedorchuk, O.S. (2009). Formuvannia u maibutnikh pravoznavtsiv navychok profesiinoho zastosuvannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Formation of Future Lawyers Skills in the Professional Application of Information and Communication Technologies]. Kyiv, 2009 (in Ukrainian).

Zhydovtseva, O.A. (2012). Struktura ta funktsii profesiinoi pravosvidomosti. Forum prava [The structure and functions of professional justice. Forum prava], 1: 307–312 (in Ukrainian).

Streltsova, Е.D. (2015). Problemy vyshchoi yurydychnoi osvity v Ukraini: suchasnist ta perspektyvy [Problems of great legal education in Ukraine: the prevalence of that perspective]. Yuvileyna collection of scientific works: assigned to the 150th richest of Odessa nat. un-tu im. І.І. Mechnikov. Odessa: ONU, 342–355 (in Ukrainian).

Savchenko, I. (2014). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii yak efektyvnyi instrument realizatsii innovatsiinykh pedahohichnykh idei u praktyku navchalno-vykhovnoho protsesu PTNZ. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity [Information and communication technologies as an effective tool for the implementation of innovative pedagogical ideas in the practice of the educational process of vocational education institutions. Pedahohika i Psykholohiya Profesiynoyi Osvity], 1: 68–79 (in Ukrainian).

Kriklivy, M.F. (2016). Materialno-tekhnichne zabezpechennia osvitnoi diialnosti: vazhlyvist stvorennia nalezhnykh umov dlia praktychnoi pidhotovky maibutnikh [Material and technical safety of educational performance: the importance of the establishment of good minds for the practical preparation of the future]. Collection of materials of the International Scientific and Practical Conference «Current legal coverage: until the past – look at the Maybut», 11–13 (in Ukrainian).

Loginova, N.I. (2012). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii u protsesi personalizatsii pidhotovky maibutnikh pravoznavtsiv. Yurydychna psykholohiia ta pedahohika: Naukovyi zhurnal [Information and communication technologies in the process of personnel preparation for the preparation of legal studies. Legal psychology and pedagogy: Science journal]. Kiev: Kiev National University of Internal Affairs, 2 (12): 71–79 (in Ukrainian).

Netyoso, S.І. (2010). Navchannia osnov pravoznavstva z vykorystanniam informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Introduction of the foundations of legal science with the help of information and communication technologies]. Kharkiv: View. Group «Osnova», 291 (in Ukrainian).

Gurevich, R.S., Kademiya, M.Yu. & Shevchenko, L.S. (2012). Informatsiini tekhnolohii navchannia: innovatsiinyi pidkhid [Informatsionnye tekhnologii navchannya: іnnovatsіyny pіdhіd]; for ed. R.S., Gurevich. Vinnytsia: TOV company «Planer», 348 (in Ukrainian).

Sherman, M.I. (2011). Pravova informatsiino-poshukova systema «LIHA:ZAKON.Yuryst» yak zasib komp’iuternoi pidtrymky navchannia pravovykh dystsyplin. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova [Legal informational system «LIGA: ZAKON.Jurist» as a computer pedagogy of legal disciplines]. Science hour writing of NPU imene M. P. Dragomanov. Series 2: Computer-based systems, 11: 46–51 (in Ukrainian).

Kruchinin, M.V. & Kruchinina, G.A. (2012). Modelyrovanye protsessa formyrovanyia professyonalnoho pravosoznanyia studentov neiurydycheskykh spetsyalnostei v vysshem obrazovanyy. Zhurnal Vestnyk Nyzhehorodskoho unyversyteta ym. N.Y. Lobachevskoho [Modeling the process of formation of professional legal awareness of students of non-legal specialties in higher education. Vestnik Nizhegorodskogo universiteta im. N.I. Lobachevskogo], 3 (1): 17–24 (in Russian).

Kononenko, S.V. (2011). Teoriia i praktyka formuvannia pravosvidomosti u maibutnikh yurystiv. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy [Theory and practice of forming the legal consciousness of future lawyers. Visnyk Nationalnoyi Akademiyi Derzhavnoyi Prykordonnoyi Sluzhby Ukrayiny], 4. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2011_4_33 (in Ukrainian).

Starodubtseva, O.M. (2018). Osobennosty vospytanyia professyonalnoho pravosoznanyia u kursantov vuzov voisk natsyonalnoi hvardyy rossyiskoi federatsyy. Vestnyk THPU [Features of education of professional sense of justice among cadets of higher educational institutions of the troops of the National Guard of the Russian Federation. TSPU Bulletin], 5 (194): 226–231 (in Russian). https://doi.org/10.23951/1609-624X-2018-5-226-231

Nikolayenko, S.I. (2014). Vykhovannia profesiinoi pravosvidomosti maibutnoho yurysta u protsesi vyvchennia «Iurydychnoi psykholohii». Psykholohichna prosvita u suchasnomu suspilstvi: metodolohiia, dosvid, perspektyvy [Education of professional legal consciousness of the future lawyer in the process of study of Legal psychology]. Psykholohichna prosvita u suchasnomu suspilstvi: metodolohiya, dosvid, perspektyvy: Materials of International Scientific-Practical Conference, 60–61 (in Ukrainian).

Завантаження

Опубліковано

2020-11-26

Номер

Розділ

Теорія та філософія права. Історія права та держави