Визначення дійсного радіусу кочення пневматичних коліс
DOI:
https://doi.org/10.31548/machenergy2019.01.113Ключові слова:
радіус кочення колеса, деформація колеса, тиск повітря в шині, зона контакту колеса з опорною поверхнею.Анотація
Отримані результати дають змогу виконати розрахунок дійсного радіуса кочення колеса коліс самохідних машин відповідно до тиску повітря в шинах та параметрів взаємодії з опорною поверхнею.
На основі розробленої моделі для визначення початкового радіуса колеса та довжини зони контакту колеса з опорною поверхнею отримано залежність для визначення дійсного радіуса кочення колеса.
Виконані дослідження підтвердили збільшення дійсного радіуса кочення при збільшенні тиску повітря в шинах. Так, наприклад, для заднього колеса трактора John Deere 7130 при збільшенні тиску від 0,6 до 2,6 атм спостерігалося збільшення радіуса кочення на 21 мм. Для переднього колеса при зміні тиску від 1 до 2 атм спостерігалося збільшення радіуса кочення на 7 мм. Індекс детермінації розрахункових та експериментальних значень дійсного радіуса кочення становить η2 = 0,98 для передніх та η2 = 0,99 для задніх коліс, що свідчить про адекватність отриманих розрахункових залежностей.
Посилання
Bekker M. G. Theory of land locomotion. The mechanics of vehicle mobility. Ann Arbor: The Univ. Michigan Press. 1956. 522 p.
J.P. Gray, V.V. Vantsevich, J. Paldan Agile tire slippage dynamics for radical enhancement of vehicle mobility. Journal of Terramechanics. 2016. Vol. 65. P. 14-37.
https://doi.org/10.1016/j.jterra.2016.01.002
S. Upadhyaya, W Chancellor, D. Wulfsohn Sources of variability in traction data. Journal of terramechanics. 1988. Vol. 25. P. 249-272. https://doi.org/10.1016/0022-4898(88)90040-7
Kiss P. Rolling Radii of a Pneumatic Tyre on Deformable Soil. Biosystems Engineering. 2003. Vol. 85. P. 153-161.
https://doi.org/10.1016/S1537-5110(03)00043-6
H.A. Hamersma, T.R. Botha, Els. P. Schalk. The dynamic rolling radius of a pneumatic tyre on hard terrains. International Journal of Vehicle Systems Modelling and Testing. 2016. Vol 11, Issue 3. P. 234-251. https://doi.org/10.1504/IJVSMT.2016.080879
Jazar R. N. Vehicle dynamics: Theory and application. Springer. New York. 2017. 985 p. (doi.org/10.1007/978-3-319-53441-1).
Pauwelussen J.P., Dalhuijsen W., Merts M. Tyre dynamics, tyre as a vehicle component.Virtual Education in Rubber Technology (VERT). HAN University. 2007. http://laroverket.com/wp-content/uploads/2015/03/tyre_ as_ car_component.pdf
T. Wilson, M. Siero, C. Kopchick, V. Vantsevich Terrain Truck: Control of Wheel Rotational Velocities and Tire Slippages. SAE Technical Paper 2011-01-2157. 2011.
https://doi.org/10.4271/2011-01-2157
J. Ryan, D. Bevly Tire radius determination and pressure loss detection using GPS and vehicle stability control sensors. IFAC Proceedings. 2012. Vol 8., Issue 1. P. 1203-1208.
https://doi.org/10.3182/20120829-3-MX-2028.00090
N.K. M'Sirdi, A. Rabhi, L. Fridman, J. Davila, Y. Delanne Second order sliding-mode observer for estimation of vehicle dynamic parameters. Vehicle Design. 2008. Vol. 48. P. 190-207.
https://doi.org/10.1504/IJVD.2008.022576
С. El. Tannoury, C. Plestan, F. Moussaoui, N. Romani Tyre effective radius and vehicle velocity estimation: A variable structure observer solution. International Multi-Conference on Systems, Signals and Devices 2011. P. 1-6.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).