Визначення дійсного радіусу кочення пневматичних коліс

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31548/machenergy2019.01.113

Ключові слова:

радіус кочення колеса, деформація колеса, тиск повітря в шині, зона контакту колеса з опорною поверхнею.

Анотація

Отримані результати дають змогу виконати розрахунок дійсного радіуса кочення колеса коліс самохідних машин відповідно до тиску повітря в шинах та параметрів взаємодії з опорною поверхнею.
На основі розробленої моделі для визначення початкового радіуса колеса та довжини зони контакту колеса з опорною поверхнею отримано залежність для визначення дійсного радіуса кочення колеса.
Виконані дослідження підтвердили збільшення дійсного радіуса кочення при збільшенні тиску повітря в шинах. Так, наприклад, для заднього колеса трактора John Deere 7130 при збільшенні тиску від 0,6 до 2,6 атм спостерігалося збільшення радіуса кочення на 21 мм. Для переднього колеса при зміні тиску від 1 до 2 атм спостерігалося збільшення радіуса кочення на 7 мм. Індекс детермінації розрахункових та експериментальних значень дійсного радіуса кочення становить η2 = 0,98 для передніх та η2 = 0,99 для задніх коліс, що свідчить про адекватність отриманих розрахункових залежностей.

Посилання

Bekker M. G. Theory of land locomotion. The mechanics of vehicle mobility. Ann Arbor: The Univ. Michigan Press. 1956. 522 p.

J.P. Gray, V.V. Vantsevich, J. Paldan Agile tire slippage dynamics for radical enhancement of vehicle mobility. Journal of Terramechanics. 2016. Vol. 65. P. 14-37.

https://doi.org/10.1016/j.jterra.2016.01.002

S. Upadhyaya, W Chancellor, D. Wulfsohn Sources of variability in traction data. Journal of terramechanics. 1988. Vol. 25. P. 249-272. https://doi.org/10.1016/0022-4898(88)90040-7

Kiss P. Rolling Radii of a Pneumatic Tyre on Deformable Soil. Biosystems Engineering. 2003. Vol. 85. P. 153-161.

https://doi.org/10.1016/S1537-5110(03)00043-6

H.A. Hamersma, T.R. Botha, Els. P. Schalk. The dynamic rolling radius of a pneumatic tyre on hard terrains. International Journal of Vehicle Systems Modelling and Testing. 2016. Vol 11, Issue 3. P. 234-251. https://doi.org/10.1504/IJVSMT.2016.080879

Jazar R. N. Vehicle dynamics: Theory and application. Springer. New York. 2017. 985 p. (doi.org/10.1007/978-3-319-53441-1).

Pauwelussen J.P., Dalhuijsen W., Merts M. Tyre dynamics, tyre as a vehicle component.Virtual Education in Rubber Technology (VERT). HAN University. 2007. http://laroverket.com/wp-content/uploads/2015/03/tyre_ as_ car_component.pdf

T. Wilson, M. Siero, C. Kopchick, V. Vantsevich Terrain Truck: Control of Wheel Rotational Velocities and Tire Slippages. SAE Technical Paper 2011-01-2157. 2011.

https://doi.org/10.4271/2011-01-2157

J. Ryan, D. Bevly Tire radius determination and pressure loss detection using GPS and vehicle stability control sensors. IFAC Proceedings. 2012. Vol 8., Issue 1. P. 1203-1208.

https://doi.org/10.3182/20120829-3-MX-2028.00090

N.K. M'Sirdi, A. Rabhi, L. Fridman, J. Davila, Y. Delanne Second order sliding-mode observer for estimation of vehicle dynamic parameters. Vehicle Design. 2008. Vol. 48. P. 190-207.

https://doi.org/10.1504/IJVD.2008.022576

С. El. Tannoury, C. Plestan, F. Moussaoui, N. Romani Tyre effective radius and vehicle velocity estimation: A variable structure observer solution. International Multi-Conference on Systems, Signals and Devices 2011. P. 1-6.

https://doi.org/10.1109/SSD.2011.5767491

Завантаження

Опубліковано

2019-12-14

Номер

Розділ

Статті