Обгрунтування головних параметрів типорозмірного ряду енергозасобів сільськогосподарського призначення

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31548/machenergy2020.01.077

Ключові слова:

мобільний енергетичний засіб, типорозмірний ряд, головний параметр, номінальне тягове зусилля, потужність встановленого двигуна, рівень універсальності.

Анотація

Вирішення проблем агропромислового комплексу у великій мірі залежить від забезпеченості високоефективними мобільними енергетичними засобами, наявність яких передбачається типорозмір ним поруч. Побудова типорозмірного ряду ґрунтується на головних параметрах, які повинні найбільш повно характеризувати технічні, експлуатаційні і технологічні можливості вироби і володіти більшою стабільністю, ніж допоміжні параметри. Встановлено, що існує щонайменше три підходи до обґрунтування типорозмірний рядів енергосредств: по номінальному тяговому зусиллю, по потужності встановленого двигуна, за річного завантаження. Відповідно з цим можна виділити три головних параметра, за яким існували спроби обґрунтування типорозмірного рядів, а саме: номінальне тягове зусилля, потужність встановленого двигуна і річна завантаження. Названі параметри розрізнені оскільки їх обґрунтування велося враховуючи різні проблеми, які необхідно вирішити. Викладені обставини ускладнюють застосування економічно доцільних підходів до проектування, виготовлення і забезпечення ефективного використання енергозасобів, що призвело до пошуку інших, або додаткових головних параметрів для побудови типорозмірного ряду мобільних енергетичних засобів. Дослідження проводилися шляхом аналізу впливу досліджуваних параметрів на характеристики енергозасобів і їх стабільності в межах можливих класів типорозмірного ряду. В результаті проведених досліджень по обгрунтуванню та вдосконалення типорозмірного ряду мобільних енергетичних засобів сільськогосподарського призначення встановлено, що з метою забезпечення найбільшої інформативності про мобільних енергетичних засобах, яка закладена в головних параметрах їх типорозмірного ряду останній може бути представлений як багатопараметричний, головними параметрами якого доцільно прийняти номінальне тягове зусилля, потужність встановленого двигуна і рівень універсальності. Названі параметри дадуть уявлення про тягові можливості енергозасобу, його енергетичному потенціалі і наявності технічних засобів для реалізації тягових можливостей і встановленої потужності.

Посилання

Pogorily L. V. (2004). Modern problems of agricultural mechanics and engineering when creating a new generation of agricultural machinery. Machinery AIC. №1-2. 6-7.

Dubrovin V., Krasovski E., Rogovskiy I. (2011). Complex machines measure the effectiveness of the crop. MOTROL. Commission of Motorization and Energetics in Agriculture. 13B. 20-24.

Antoschenkov R. (2013). Theoretical and research of the dynamic model of the wheeled tractor 30 kN. MOTROL. Commission for Motorization and Energetics in Agriculture. 15/7. 170-175.

Shkarivsky G. V. (2014). Estimation of the influence of the constructive-layout schemes of energy resources on the aggregation of units on their basis. MOTROL. Commission of Motorization and Energetics in Agriculture. Vol. 16. No 3. 165-171.

Shkarivsky G. V. (2004). Research performance versatility tractors engaged in the performance of core processes. Interdepartmental thematic scientific collection "Mechanization and Electrification of Agriculture". Glevaha, NSC "IMESH". Vol. 88. 78-85.

Saenko, A. V. (2016). Universal stand for definition of coefficient of friction and coefficient of rolling resistance of the tractor. Bulletin of Sumy national agrarian University. Series: mechanization and automation of production processes. Vol. 10 (2). 15-19.

Russini, A., Schlosser, J. F., Farias, M. S. (2018). Estimation of the traction power of agricultural tractors from dynamometric tests. Cienc. Rural vol. 48 no. 4 Santa Maria, Epub Apr. 16, 2018. DOI: 10.1590/0103-8478cr20170532.

https://doi.org/10.1590/0103-8478cr20170532

Henchoz, Y., Crivelli, G., Borrani, F., Millet, G. (2010). A new method to measure rolling resistance in treadmill cycling J Sports Sci. Aug; 28(10):1043-6. DOI: 10.1080/02640414.2010.498483.

https://doi.org/10.1080/02640414.2010.498483

Kutkov, G. M. (2004). Tractors and cars. Theory and technological properties. Moscow. Colossus. 504.

Grebnev, V. P., Polivaev, A. S., Vorokhobin, A. B. (2011). Tractors and cars. Theory and performance properties. Moscow. KNORUS. 264.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-30

Номер

Розділ

Статті