РЕФОРМУВАННЯ В ТРАНСПОРТНІЙ ГАЛУЗІ – ШЛЯХ ДО РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА ПАСАЖИРСЬКИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ

Автор(и)

  • П. А. Овчар Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

Анотація

В умовах ринку автостанції, які є важливою складовою у наданні супутніх послуг пасажирам, пов’язують з перевізником, у переважній більшості нерентабельні і поступово зникають з ринку транспортних послуг. Сьогодні містам з кількістю жителів менше 20 тис. досить важко похвалитися успішним функціонуванням автостанцій, а пересічним громадянам прикро, що до переліку цих міст входять також і районні центри. Перевізники в свою чергу почуваються не краще, враховуючи, що вони є головними надавачами транспортних послуг і несуть повну відповідальність за безпеку перевезень. Уже сьогодні їх витрати в гонитві за пасажирами разом із ПММ складають не менше 80% за кожну зароблену гривню. Разом з тим, основа  відносин цих суб’єктів господарювання закладена в  чинному законодавстві, яке спрямоване на стимулювання їх економічного розвитку. Зокрема, згідно з Законом України «Про автомобільний транспорт» - «автостанція – споруда або комплекс будівель,споруд, стоянок та під’їздів для прийняття, відправлення, управління рухом автобусів та обслуговування пасажирів». Виходячи з наведеного, слід звернути увагу на те, що на території торгівельно – розважального комплексу під вивіскою «автостанція» вступає в силу норма ст.36 Закону України «Про автомобільний транспорт» «За надання обов’язкових послуг автостанцій з осіб, які придбавають проїздні квитки, стягують автостанційний збір, що входить до вартості квитка»., згідно якої з пасажира, у разі придбання квитка, автоматично стягується автостанційний збір за користування інфраструктурою.

В статті описуються основні вимоги щодо реформування відносин між автостанціями та пасажирськими автопідприємствами. В ринкових умовах ефективна діяльність транспортних підприємств суттєво залежить від реформування транспортної галузі. Дотримання відповідних законодавчих і нормативних норм та правил створить можливості честної конкуренції на ринку пасажирських перевезень і ефективне забезпечення безпеки та якості послуг.

 

Біографія автора

  • автор П. А. Овчар, афіліація Національний університет біоресурсів і природокористування України
    кандидат наук з державного управління

Посилання

Овчар П. Конкурсний доступ до бізнесу чи конкурсний бізнес?. Журнал "Укравтотранс". Київ. Листопад-грудень. 2014. № 11-12. С. 20.

Овчар П. Тільки глибока реформа врятує автомобільну галузь. Журнал "Укравтотранс". Київ. Листопад. 2015. № 11. C. 28.

Овчар П. Регуляторна діяльність у сфері господарювання: креативний аспект. Матеріали щорічної міжнар. наук.-практ. конф. 08 квітня 2016 р. Київ. АМУ. 2016. С. 111—113.

Овчар П. Конкурсне забезпечення пасажирських перевезень в умовах України. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: техніка та енергетика АПК. 2016. Вип. 241. С. 203—212.

Овчар П. Підвищення ефективності функціонування пасажирських перевезень. Збірник матеріалів науково-практичної конференції "Іноваційні технології збалансованого природокористування в АПК". 24-25 березня 2016 р. Ніжин. 2016. С. 111—113.

Овчар П. А., Савченко Л. А. Особливості імплементації державою європейських вимог щодо законодавства в галузі автомобільного транспорту: монографія. Київ. Аспект – Поліграф. 2016. 571с.

Миротин Л. Б., Ташбаев ?. Е. Системний аналіз в логістиці: підручник. Київ. 2002. 260 с.

Самойлов Д. С. Міський транспорт. Москва. Стройиздат. 1983. 160 с.

Вельможін А. В., Гудков В. А., Миротин Л. Б. Теорія і організація управління автомобільними перевезеннями: Логістичний аспект формування перевізних процесів: монография. Волгоград. 2001. 320 с.

Завантаження

Опубліковано

2017-10-30

Номер

Розділ

Статті