РЕФОРМУВАННЯ В ТРАНСПОРТНІЙ ГАЛУЗІ – ШЛЯХ ДО РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА ПАСАЖИРСЬКИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ
Анотація
В умовах ринку автостанції, які є важливою складовою у наданні супутніх послуг пасажирам, пов’язують з перевізником, у переважній більшості нерентабельні і поступово зникають з ринку транспортних послуг. Сьогодні містам з кількістю жителів менше 20 тис. досить важко похвалитися успішним функціонуванням автостанцій, а пересічним громадянам прикро, що до переліку цих міст входять також і районні центри. Перевізники в свою чергу почуваються не краще, враховуючи, що вони є головними надавачами транспортних послуг і несуть повну відповідальність за безпеку перевезень. Уже сьогодні їх витрати в гонитві за пасажирами разом із ПММ складають не менше 80% за кожну зароблену гривню. Разом з тим, основа відносин цих суб’єктів господарювання закладена в чинному законодавстві, яке спрямоване на стимулювання їх економічного розвитку. Зокрема, згідно з Законом України «Про автомобільний транспорт» - «автостанція – споруда або комплекс будівель,споруд, стоянок та під’їздів для прийняття, відправлення, управління рухом автобусів та обслуговування пасажирів». Виходячи з наведеного, слід звернути увагу на те, що на території торгівельно – розважального комплексу під вивіскою «автостанція» вступає в силу норма ст.36 Закону України «Про автомобільний транспорт» «За надання обов’язкових послуг автостанцій з осіб, які придбавають проїздні квитки, стягують автостанційний збір, що входить до вартості квитка»., згідно якої з пасажира, у разі придбання квитка, автоматично стягується автостанційний збір за користування інфраструктурою.
В статті описуються основні вимоги щодо реформування відносин між автостанціями та пасажирськими автопідприємствами. В ринкових умовах ефективна діяльність транспортних підприємств суттєво залежить від реформування транспортної галузі. Дотримання відповідних законодавчих і нормативних норм та правил створить можливості честної конкуренції на ринку пасажирських перевезень і ефективне забезпечення безпеки та якості послуг.
Посилання
Овчар П. Конкурсний доступ до бізнесу чи конкурсний бізнес?. Журнал "Укравтотранс". Київ. Листопад-грудень. 2014. № 11-12. С. 20.
Овчар П. Тільки глибока реформа врятує автомобільну галузь. Журнал "Укравтотранс". Київ. Листопад. 2015. № 11. C. 28.
Овчар П. Регуляторна діяльність у сфері господарювання: креативний аспект. Матеріали щорічної міжнар. наук.-практ. конф. 08 квітня 2016 р. Київ. АМУ. 2016. С. 111—113.
Овчар П. Конкурсне забезпечення пасажирських перевезень в умовах України. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: техніка та енергетика АПК. 2016. Вип. 241. С. 203—212.
Овчар П. Підвищення ефективності функціонування пасажирських перевезень. Збірник матеріалів науково-практичної конференції "Іноваційні технології збалансованого природокористування в АПК". 24-25 березня 2016 р. Ніжин. 2016. С. 111—113.
Овчар П. А., Савченко Л. А. Особливості імплементації державою європейських вимог щодо законодавства в галузі автомобільного транспорту: монографія. Київ. Аспект – Поліграф. 2016. 571с.
Миротин Л. Б., Ташбаев ?. Е. Системний аналіз в логістиці: підручник. Київ. 2002. 260 с.
Самойлов Д. С. Міський транспорт. Москва. Стройиздат. 1983. 160 с.
Вельможін А. В., Гудков В. А., Миротин Л. Б. Теорія і організація управління автомобільними перевезеннями: Логістичний аспект формування перевізних процесів: монография. Волгоград. 2001. 320 с.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).