ОРГАНІЗАЦІЯ І КЕРІВНИЦТВО ПІЗНАВАЛЬНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

Authors

  • І. О. Колосок Національний університет біоресурсів і природокористування України

Abstract

У сучасному сільськогосподарському виробництві, зокрема у рослинництві, потоковий і приймальний контроль якості виконуваних робіт проводять фахівці-агрономи. У зв’язку з цим саме на них покладається основна відповідальність за строки, ефективність та якість виконання цього завдання. Такий характер професійної діяльності вимагає від агронома ґрунтовної теоретичної і практичної підготовки в умовах вищого навчального закладу з механізації сільськогосподарського виробництва, оскільки всі сучасні технологічні операції виконуються з використанням сільськогосподарської техніки. Забезпечити ефективне використання сільськогосподарської техніки, що є першочерговим завданням для агронома, можливо за умов міцного та свідомого володіння знаннями з будови, робочого процесу, технологічних регулювань сільськогосподарських машин, умінням здійснювати їхню технологічну наладку, перевіряти якість виконання польових робіт, проектувати та організовувати виконання технологічних процесів. Саме цій меті підпорядкована практична підготовка у аграрному виші, яка забезпечує формування у майбутніх агрономів необхідних знань та професійних умінь і навичок з механізації сільськогосподарського виробництва.

Без глибокого аналізу теоретичних основ практичної підготовки і результатів досліджень психологів неможливо розробити, організувати та здійснити ефективну практичну підготовку студентів, що прокладає місток від знань до умінь їхнього практичного застосування, тобто формує професійні якості майбутніх фахівців-аграрників. Все це обумовлює необхідність удосконалення, зокрема, існуючих форм і методів навчання, розробку спеціальної методики практичної підготовки.

Саме розв’язуючи три основні завдання, які академік С. У. Гончаренко визначив так – чому навчати? як навчати? як учитись?; сучасна методика практичної підготовки повинна 

ефективно вплинути на процес засвоєння та вдосконалення знань, формування професійних умінь і навичок майбутніх господарів землі.

Author Biography

  • І. О. Колосок, Національний університет біоресурсів і природокористування України

    кандидат педагогічних наук

References

Архангельский С. ?. Лекции по теории обучения в высшей школе. Москва. Высшая школа. 1974. 384 с.

Бондар А. Д., Ранська Л. А. Лабораторні і практичні роботи у вищій школі. Київ. Вища школа. 1977. 80 с.

Волошин М. М. Основи теорії та методики навчання технічних дисциплін у вищому закладі освіти аграрно-технічного профілю: монографія. За редакції Дьоміна А. І., Самокиша М. І. Камянець-Подільський. Абетка-Нова. 2002. 336 с.

Дидактика средней школы. Некоторые проблемы соврем. дидактики: учебное пособие. Под ред. М. А. Данилова и М. Н. Скаткина. Москва. Просвещение. 1975. 303 с.

Дьомін А. І., Моцак В. З. Навчально-практичні роботи в учнівській виробничій бригаді. Київ. Радянська школа. 1976. 103 с.

Зиновьев С. ?. Учебный процесс в советской высшей школе. Москва. Высшая школа. 1975. 316 с.

?ванович К. А. Основы обучения и воспитания в сельскохозяйственных техникумах. Москва. 1958. 328 с.

Кондратюк О. П. Психолого-педагогічні основи управління навчальним процесом у вищій школі. Київ. Знання. 1975. 24 с.

Лауш П. В., Кухаренко В. С., Орищенко С. Б. Організація практичного навчання. За редакції П. В. Лауша. Київ. Урожай, 1996. 192 с.

Райский Б. Ф. Трудовое политехническое обучение. Основы дидактики. Под редакцией Б. П. Есипова. Москва. Просвещение. 1967. С. 394–430.

Трудовое политехническое обучение в средней школе. Под редакцией

К. А. ?вановича и Д. А. Эпштейна. Москва. Педагогика. 1972. 240 с.

Тхоржевський Д. О. Дидактика трудового навчання. Київ. Радянська школа. 1972. 224 с.

Тхоржевський Д. О. Система трудового навчання. Київ. Радянська школа. 1975. 200 с.

Ярошенко П. Н., Ярошенко Л. О. Лабораторно-практичні заняття з сільськогосподарських машин: навчальний посібник. Київ. Урожай. 1968. 260 с.

Published

2018-08-27

Issue

Section

Статті