ОЦІНКА РИЗИКУ ДЛЯ ЗДОРОВ'Я НАСЕЛЕННЯ ВІД ВИКИДІВ ШКІДЛИВИХ РЕЧОВИН АГРОПРОМИСЛОВИМ КОМПЛЕКСОМ
Abstract
У статті представлені результати дослідження елемента математичної моделі для розрахунку кількісного ризику здоров'ю населення, яке проживає на техногенно-навантаженої територіїї. Автор пропонує математичний інструмент, який дозволить зробити експрес-аналіз впливу канцерогену, що знаходиться в повітрі, на кількість онкологічних захворювань у популяції. Результати дослідження мають практичне підтвердження з високим ступенем адекватності. Вивченнязапропонованих методів і моделей дозволить практикам і вченим на основі запропонованого математичного апарату аналізу (або подальшого розвитку) мінімізувати ризик і оптимально керувати ним, особливо в районах з високими техногенними навантаженнями.
Таким чином, даний підхід може бути застосований до аналізу, прогнозування та розробки заходів щодо забезпечення безпеки проживання населення на техногенно – напружених територіях.
References
Семененко М. В. Антропогенно-нагруженнаятерритория и риск для здоровья населения. Градостроительство и территориальное планирование: научно-технический сборник. КНУБА. Киев, territorial planning: Scientific and technical. 2013. № 47. P. 563–569.
Семененко М. В. Вплив забрудненняатмосферного повітря антропогенними джерелами на здоров’я населення: монографія. Київ. НУБіП України, 2016. 405 с.
Aksoy М. Hematotoxicity and carcinogenicity ofbenzene. Environ. Health. Perspect. 1989. Vol. 82. P. 193–197.
Anderson B. A. Silver B. D. Infant mortality inSoviet Union: regional differences and measurement issues. Popul. and Develop.Rev. 1986. Vol. 12, №4. P. 705–738.
Babich H., Devanas M.A., Stotzky G. Themediation of mutagenicity and clastogenicity of heavy metals by physiochemical factor. Environ. Res. 1985. Vol. 37, №2. P. 253–286.
Csicsaky M. J., Roller M., Pott F. Risk modelling:which models to choose? Exp. Pathol. 1989. Vol. 37, №1-4. P. 198–204.
Comstock M. L. Diesel exhaust in theoccupational setting. Current understanding of pulmonary health effects. Clin. Lab. Med. 2008. Vol. 18. N24. P. 767–779.
Demmerle G., Arndt A. Le moteur diesel pourvehicules industriels et Penvironnement. Petrole et tehn. 1990. №535. P. 26–32.
Epstein S. S. Losing the War Against Cancer:Who's to Blame and What to Do About it. Int. J. Hlth. Serv. 1990. Vol. 20, №1. P. 53–57.
Семененко М. В. К вопросу оценки уровнятехногенной опасности транспортных потоков в городах. Містобудування та територіальне планування: науково-технічний збірник. КНУБА. Київ. 2012. №46. С. 498–501.
Семененко М. В. Автомобилізація тадовкілля: монографія. Київ. НУБіП України, 2017. 805 с. ISBN 978-617-7595-28-9.
Меньшиков В. В., Швыряев А. А. Опасныехимические объекты и техногенный риск: учебное пособие. Москва. 2003. 203 с
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).