МОДЕЛЬ ОПТИМІЗАЦІЇ ВИТРАТ ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНОГО ПРОЕКТУ ПЛАТНОЇ АВТОМОБІЛЬНОЇ ДОРОГИ
Abstract
Багатоваріантність методів розробки інвестиційно-будівельних проектів призводить до необхідності аналізу існуючих і побудови нових економіко-математичних моделей, що враховують ймовірності здійснення тих чи інших варіантів, а також враховують умови невизначеності і ризику. У сфері автотранспортної інфраструктури інвестиційно-будівельні проекти завжди масштабні та затратні, тому, що їх реалізація впливає на різні складові соціально-економічного розвитку територій. Інвестиційно-будівельні проекти платних автомобільних доріг, взагалі являються складно керованими системами, що змінюють свою конфігурацію в ході багатокрокових процесів. Можливість здійснювати управління такою системою зумовлює виникнення проблеми вибору тих чи інших дій і неминуче призводить до задачі пошуку оптимально доцільного рішення з точки зору управління.
В статті розроблено алгоритм економіко-математичної моделі оптимізації витрат інвестиційно-будівельного проекту платної автомобільної дороги в умовах невизначеності та ризику. Опис робіт системи виконано на основі «марковських» процесів прийняття рішень, а оптимізація витрат здійснена методами дискретного та динамічного програмування, відповідно до загальної концепції аналізу і оптимізації багатокрокових завдань.
Запропонована модель може бути інструментом в оперативному управлінні процесом розробки інвестиційно-будівельного проекту, на основі якого в подальшому будуть побудовані графіки і календарний план його реалізації.
References
Vorkut, T. A. (2008). Proektnyj analiz. Kyiv.UTsDK.
Zalunin, V. F., Schehlova, O. Yu., Lazhe, M. V.(2013). Estimation of economic efficiency of construction of highways. Derzhava ta rehiony. Vol. 2 (71). 55-59.
Zatonats'ka, T. H. (2013). Ways of formation ofmodern transport infrastructure in Ukraine. Finansy Ukrainy .Vol. 8. 54-61.
Heiets, V. M. (2010). New course: reforms inUkraine. 2010-2015. Kyiv. NVTs NBUV.
Hovard, R. A. (1964). Dynamic Programming andMarkov Processes. Moscow.
Bastiat, F. (2005). Sophismes Economique France:Belles Lettres.
Drucker, P. F. (1995). Managing for the Future–1st ed. Plume.
Eijgenraam, C. J. J., Koopmans, C. C., Prij J.,Rosenberg, F. A., Tang, P. J. G., Verster, N. (2000). OEEI: Evaluatie van infrastructuurprojecten: leidraad voor kostenbatenanalyse, Tijdschrift Vervoerwetenschap 31, 28-33.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).