СУБ’ЄКТИВНІ ЗАКОНОМІРНОСТІ ОВОЛОДІННЯ ЗНАННЯМИ НА АКАДЕМІЧНІЙ ЛЕКЦІЇ В АГРАРНИХ ВНЗ
Abstract
Обґрунтовується необхідність розробки нових дієвих підходів в педагогічних технологіях на засадах визначених суб’єктивних закономірностей оволодіння знаннями, що дозволяє відчутно підвищити ефективність проблемного навчання на лекціях. Науково обґрунтовується механізм введення студентів в активну пізнавальну діяльність в аспекті дії суб’єктивних закономірностей оволодіння новими знаннями.References
Алексюк А. М. Загальні методи навчання / Педагогіка // А. М. Алексюк. – К.: Вища школа, 1986. – С. 160–199.
Блонский П. П. Память и мышление / П. П. Блонский. – М.: Огиз-Соцэкгиз, 1935. – 230 с.
Вергасов В. М. Активизация познавательной деятельности студентов в высшей школе / В. М. Вергасов. – К.: Вища школа, 1985. – 176 с.
Вигодський Л. С. Память и развитие в детском возрасте / Л. С. Вигодський // Хрестоматия по общей психологии. – М., 1979. – 480 с.
Дьомін А. І. Психолого-фізиологічні основи активного навчання / П. Г. Лузан, А. І. Дьомін, В. І. Рябець // Формування активності студентів у навчанні. – К.: Вища школа, 1998. – C. 59–95.
Немов Р. С. Психология / Р. С. Немов. – М.: Просвещение, 1990. – 301с.
Психологія / За ред. Ю. Л. Трофімова. – К.: Либідь, 1999. – 558 с.
Сухомлинський В. О. Оцінки мають бути вагомими / Вибрані твори в п’яти томах // В. О. Сухомлинський. – К.: Радянська школа, 1976. – Т. 2. – 465 с.
Фурман А. В. Проблемні ситуації у навчанні / А. В. Фурман. – К.: Радянська школа, 1991. – 192 с.
Чернявская Л. Ф. К вопросу подготовки преподавателч технического вуза / Л. Ф. Чернявская // Современная наука: актуальные пути их решения. – 2014. – №10. – C. 20–24.
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).