РЕФОРМУВАННЯ В ТРАНСПОРТНІЙ ГАЛУЗІ – ШЛЯХ ДО РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА ПАСАЖИРСЬКИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ
Abstract
В умовах ринку автостанції, які є важливою складовою у наданні супутніх послуг пасажирам, пов’язують з перевізником, у переважній більшості нерентабельні і поступово зникають з ринку транспортних послуг. Сьогодні містам з кількістю жителів менше 20 тис. досить важко похвалитися успішним функціонуванням автостанцій, а пересічним громадянам прикро, що до переліку цих міст входять також і районні центри. Перевізники в свою чергу почуваються не краще, враховуючи, що вони є головними надавачами транспортних послуг і несуть повну відповідальність за безпеку перевезень. Уже сьогодні їх витрати в гонитві за пасажирами разом із ПММ складають не менше 80% за кожну зароблену гривню. Разом з тим, основа відносин цих суб’єктів господарювання закладена в чинному законодавстві, яке спрямоване на стимулювання їх економічного розвитку. Зокрема, згідно з Законом України «Про автомобільний транспорт» - «автостанція – споруда або комплекс будівель,споруд, стоянок та під’їздів для прийняття, відправлення, управління рухом автобусів та обслуговування пасажирів». Виходячи з наведеного, слід звернути увагу на те, що на території торгівельно – розважального комплексу під вивіскою «автостанція» вступає в силу норма ст.36 Закону України «Про автомобільний транспорт» «За надання обов’язкових послуг автостанцій з осіб, які придбавають проїздні квитки, стягують автостанційний збір, що входить до вартості квитка»., згідно якої з пасажира, у разі придбання квитка, автоматично стягується автостанційний збір за користування інфраструктурою.
В статті описуються основні вимоги щодо реформування відносин між автостанціями та пасажирськими автопідприємствами. В ринкових умовах ефективна діяльність транспортних підприємств суттєво залежить від реформування транспортної галузі. Дотримання відповідних законодавчих і нормативних норм та правил створить можливості честної конкуренції на ринку пасажирських перевезень і ефективне забезпечення безпеки та якості послуг.
References
Овчар П. Конкурсний доступ до бізнесу чи конкурсний бізнес?. Журнал "Укравтотранс". Київ. Листопад-грудень. 2014. № 11-12. С. 20.
Овчар П. Тільки глибока реформа врятує автомобільну галузь. Журнал "Укравтотранс". Київ. Листопад. 2015. № 11. C. 28.
Овчар П. Регуляторна діяльність у сфері господарювання: креативний аспект. Матеріали щорічної міжнар. наук.-практ. конф. 08 квітня 2016 р. Київ. АМУ. 2016. С. 111—113.
Овчар П. Конкурсне забезпечення пасажирських перевезень в умовах України. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: техніка та енергетика АПК. 2016. Вип. 241. С. 203—212.
Овчар П. Підвищення ефективності функціонування пасажирських перевезень. Збірник матеріалів науково-практичної конференції "Іноваційні технології збалансованого природокористування в АПК". 24-25 березня 2016 р. Ніжин. 2016. С. 111—113.
Овчар П. А., Савченко Л. А. Особливості імплементації державою європейських вимог щодо законодавства в галузі автомобільного транспорту: монографія. Київ. Аспект – Поліграф. 2016. 571с.
Миротин Л. Б., Ташбаев ?. Е. Системний аналіз в логістиці: підручник. Київ. 2002. 260 с.
Самойлов Д. С. Міський транспорт. Москва. Стройиздат. 1983. 160 с.
Вельможін А. В., Гудков В. А., Миротин Л. Б. Теорія і організація управління автомобільними перевезеннями: Логістичний аспект формування перевізних процесів: монография. Волгоград. 2001. 320 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).