АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ З ДИСЦИПЛІНИ “ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ”
Abstract
Кількісне зростання автомобільного парку у нашій країні і як наслідок збільшення учасників дорожнього руху призводить до зростання кількості дорожньо-транспортних подій. В Україні за останні п'ять років зареєстровано 293 тис. дорожньо-транспортних пригод, у яких загинуло майже 35 тис. і травмовано понад 286 тис. осіб. Переважну більшість дорожньо-транспортних пригод скоєно з вини водіїв транспортних засобів (77 відсотків загальної кількості). Рівень смертності внаслідок дорожньо-транспортних пригод в Україні (102 особи на 1 млн. жителів) значно перевищує показники таких держав, як Швейцарія (49 осіб), Німеччина (62 особи). Основними причинами такого стану є недостатній рівень забезпечення безпеки дорожнього руху; неналежне забезпечення технічного обслуговування транспортних засобів; низький рівень дисципліни учасників дорожнього руху; невідповідність стану вулично-дорожньої мережі рівню інтенсивності транспортного руху; недостатність впровадження новітніх технологій і технічних засобів організації дорожнього руху; невисокий рівень підготовки майбутніх водіїв. В статті розглядаються проблеми навчального процесу вишу, що пов’язані з підвищенням якості практичної підготовки студентів з диципліни “Правила дорожнього руху” та запропоновані дійові шляхи їх вирішення за рахунок диференціації підходів у керуванні пізнавальною діяльністю студентів.
References
Архангельский С. ?. Лекции по теории обучения в высшей школе. Москва. Высшая школа. 1974. 384 с.
Вергасов В. М. Активизация познавательной деятельности студентов в высшей школе. Київ. Вища школа. 1985. 176 с.
Дьомін А. І. Розвиток пізнавальної діяльності учнів. Київ. Вища школа. 1976. 90 с.
Дидактика средней школы. Некоторые проблемы соврем. Дидактики : учебное пособие. Под редакцией М. А. Данилова и М. Н. Скаткина. Москва. Просвещение. 1975. 303 с.
Лернер ?. Я. Развитие мышления учащихся в процессе обучения истории. Пособие для учителей. Москва. Просвещение. 1982. 191 с.
Педагогика. Курс лекций. Под редакцией Г. ?. Щукиной. Москва. Просвещение. 1966. 648 с.
Сластенин В. А., ?саев ?. Ф., Мищенко А. ?., Шиянов Е. Н. Педагогика. Москва. Школа-Пресс. 1997. 512 с.
Шамова Т. ?. Формирование познавательной самостоятельности школьников. Формирование познавательной самостоятельности школьников в процессе усвоения системы ведущих знаний и способов деятельности. Москва. НИ школ. 1975. С. 5—19.
Лузан П. Г., Дьомін А. І., Рябець В. І. Формування активності студентів у навчанні: монографія. Київ. Вища школа. 1998. 192 с.
Щукина Г. ?. Активизация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе: учебное пособие. Москва. Просвещение. 1979. 160 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).