ОСОБЛИВОСТІ СПРИЙМАННЯ СТУДЕНТАМИ ЗОРОВОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ОБЄКТІВ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ТЕХНІКИ
Abstract
У статті аналізується специфіка навчального процесу аграрного ВНЗ з точки зору вивчення сільськогосподарської техніки. За результатами аналізу визначено, що студенти переважної більшості факультетів в тій чи іншій мірі вивчають об’єкти сільськогосподарської техніки. Основи знань про цю техніку закладаються на лекціях і лабораторних заняттях. Майбутні випускники факультетів технічного та агрономічного профілю повинні не тільки досконало вивчити існуючі сільськогосподарські машини, а і вміти розібратися в будові, робочому процесі, технічних і технологічних регулюваннях нових сучасних об’єктів сільськогосподарської техніки, що надходять в господарства.
Виявлено основні суперечності в навчальному процесі аграрного ВНЗ які гальмують задоволення потреби України у конкурентоздатних висококваліфікованих фахівцях аграрного профілю в сучасних умовах ринкової економіки.
Проведено аналіз досліджень відомих вчених з використання наочності в навчальному процесі. На основі аналізу дії подразників зору визначено їх ієрархію за силою впливу на увагу студентів під час використання об’єктів сільськогосподарської техніки як засобів наочності в навчанні.
Також виявлені особливості сприймання зорової інформації з використанням яких основні подразники зору будуть не гальмувати, а зосереджувати увагу студентів на навчальній інформації з об’єктів сільськогосподарської техніки і тим самим сприяти активізації пізнавальної діяльності студентів, що в свою чергу відчутно впливатиме на підвищення ефективності підготовки висококваліфікованих фахівців аграрного профілю.
References
Дацишин О. В. Завдання аграрної освіти України. Активізація форм і методів навчального процесу: Матеріали республіканської науково-методичної конференції. Київ. Видавництво НАУ. 1994. С. 3.
Дьомін А. І. Психолого-фізкологічні основи активізації навчання. Формування активності студентів у навчанні. Київ. Вища школа. 1998. С. 59—95.
Закон України «Про освіту» від 23.05.1991 р. № 1060-ХІІ. Законодавство України про освіту. Київ. Парламентське видавництво. 2002. С. 3—27.
Кларин М. В. Педагогическая технология в учебном процессе. Москва. Знание. 1989. 80 с.
Концепція розвитку професійно-технічної (професійної) освіти в Україні. Професійно-технічна освіта. 2004. №3. С. 2—5.
Кудpявцев Т. В. Психология технического мышления. Москва. Педагогика. 1975. 328 с.
Комаpова Т. С., Сакулина Н. П., Халезова Н. Б. Методика обучения изобpазительной деятельности и констpуиpованию. Москва. Пpосвещение. 1991. 256 с.
Національна доктрина розвитку освіти: затверджено Указом Президента України від 17 квітня 2002 року. № 347/2002. Освіта. 2002. № 26. С. 2—4.
Освітні технології. Київ. АСК. 2001. 256 с.
Селевко С. К. Современные образовательные технологии: учебное пособие. Москва. Народное образование. 1998. 256 с.
Хаджава З. ?. Пpоблема навыка в психологии. Тбилиси. АН Гpузинской ССР. 1960. 296 с.
Kolers P. A., Pomerantz J. R. Figural change in apparent motion. Journal exper. psyexol. 87. 1971. P. 99—108.
Navon D. Forest before trees: The precendence of global features in visual perception. Cogn. Psychology. N 9. 1977. P. 353—383.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).