Модель оптимізації витрат інвестиційно-будівельного проекту платної автомобільної дороги

Автор(и)

  • O. М. Zagursky Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • V. V. Kukanov Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

Анотація

Анотація. Багатоваріантність методів розробки інвестиційно-будівельних проектів призводить до необхідності аналізу існуючих і побудови нових економіко-математичних моделей, що враховують ймовірності здійснення тих чи інших варіантів, а також враховують умови невизначеності і ризику. У сфері автотранспортної інфраструктури інвестиційно-будівельні проекти завжди масштабні та затратні, тому, що їх реалізація впливає на різні складові соціально-економічного розвитку територій. Інвестиційно-будівельні проекти платних автомобільних доріг, взагалі являються складно керованими системами, що змінюють свою конфігурацію в ході багатокрокових процесів. Можливість здійснювати управління такою системою зумовлює виникнення проблеми вибору тих чи інших дій і неминуче призводить до задачі пошуку оптимально доцільного рішення з точки зору управління.
В статті розроблено алгоритм економіко-математичної моделі оптимізації витрат інвестиційно-будівельного проекту платної автомобільної дороги в умовах невизначеності та ризику. Опис робіт системи виконано на основі «марковських» процесів прийняття рішень, а оптимізація витрат здійснена методами дискретного та динамічного програмування, відповідно до загальної концепції аналізу і оптимізації багатокрокових завдань.
Запропонована модель може бути інструментом в оперативному управлінні процесом розробки інвестиційно-будівельного проекту, на основі якого в 

подальшому будуть побудовані графіки і календарний план його реалізації.
Ключові слова: витрати, динамічне програмування, інвестиційно-будівельний проект, економіко-математична модель, платна автомобільна дорога, ризик.

Посилання

Vorkut, T. A. (2008). Proektnyj analiz. Kyiv. UTsDK.

Zalunin, V. F., Schehlova, O. Yu., Lazhe, M. V. (2013). Estimation of economic efficiency of construction of highways. Derzhava ta rehiony. Vol. 2 (71). 55-59.

Zatonats'ka, T. H. (2013). Ways of formation of modern transport infrastructure in Ukraine. Finansy Ukrainy .Vol. 8. 54-61.

Heiets, V. M. (2010). New course: reforms in Ukraine. 2010-2015. Kyiv. NVTs NBUV.

Hovard, R. A. (1964). Dynamic Programming and Markov Processes. Moscow.

Bastiat, F. (2005). Sophismes Economique France: Belles Lettres.

Drucker, P. F. (1995). Managing for the Future– 1st ed. Plume.

Eijgenraam, C. J. J., Koopmans, C. C., Prij J., Rosenberg, F. A., Tang, P. J. G., Verster, N. (2000). OEEI: Evaluatie van infrastructuurprojecten: leidraad voor kostenbatenanalyse, Tijdschrift Vervoerwetenschap 31, 28-33.

Воркут Т. А. Проектний аналіз. Київ. УЦДК. 2008. 440 с.

Залунін В. Ф., Щеглова О. Ю., Лаже М. В. Оцінка економічної ефективності будівництва автомобільних доріг. Держава та регіони Серія: Економіка та підприємництво. 2013. № 2 (71). С. 55–59.

Затонацька Т. Г. Шляхи формування сучасної транспортної інфраструктури в Україні. Фінанси України. 2013. № 8. С. 54–61.

Гейця В. М. Новий курс: реформи в Україні. 2010-2015. Київ. НВЦ НБУВ. 2010. 232 с.

Ховард Р. А. Динамическое программирова-ние и марковские процессы. Москва. ?здательство "Советское радио". 1964. 189 с.

Bastiat F. Sophismes Economique. France. Belles Lettres. 2005. 290 p.

Drucker P. F. Managing for the Future. 1st ed. Plume. 1995. 384 p.

Eijgenraam, C. J. J., Koopmans, C. C., Prij J., Rosenberg, F. A., Tang, P. J. G., Verster, N. OEEI: Evaluatie van infrastructuurprojecten: leidraad voor kostenbatenanalyse. Tijdschrift Vervoerwetenschap. 2000. №31. Р. 28–33.

Завантаження

Опубліковано

2019-01-25

Номер

Розділ

Статті