Оцінка ринку транспортних послуг України
DOI:
https://doi.org/10.31548/machenergy2019.01.041Ключові слова:
ємність, концентрація, конкурентоспроможністьАнотація
Формуючи стратегію розвитку та функціонування вітчизняних галузевих ринків необхідно підтримувати як суверенітет держави так і сприяти інтеграції економіки країни в світову господарську систему. Особливо це стосується розвитку експорту транспортних послуг шляхом створення умов для залучення транзитних вантажопотоків на територію України. В статті розглянуто методичні підходи щодо факторів підвищення конкурентоспроможності господарюючих суб’єктів на ринку транспортних послуг в Україні. Серед основних визначено ринкові позиції господарюючих суб'єктів ринку (наявність потенційних конкурентів, ціни, якість) та рівень попиту на ринку (об’єм ринку, платоспроможність споживачів). Оцінено ступінь монополізації, концентрації та конкуренції ринку транспортних послуг. Результати дослідження свідчить про важливе значення транспортної галузі для економіки країни. Аналіз ринку транспортних послуг показав, що він оптимально конкурентний, має низький ступінь концентрації (коефіцієнта концентрації 5 CR – 2,3%) і влади найбільших логістичних компаній (індекс HHI (0,8≤1000), що характеризує його як досконалий з високим рівнем конкуренції.Посилання
Ihnatiuk A. I. (2010). Sectoral Markets: Theory, Practice, Directions of Regulation. Kyiv. NNTs.
Nort D. S. (2000). "Five Theses on Institutional Changes", Kvartal'nyj bjulleten' kluba jekonomistov. Minsk : Propilei. Vol. 4. 3-15. URL.: : http : // old. research.by/pdf/1999n4r01.pdf.
Nosova N. S. (2013) Competitive campaign strategy, or competitive marketing techniques. 2nd ed, Moskva : OOO «ITK «Dashkov i K°».
Porter M. (1993) International competition/ Moskva : Mezhdunarodnye otnoshenija.
Statystychni dani po haluzi avtomobil'noho transportu https://mtu.gov.ua/content/statistichni-dani-po-galuzi-avtomobilnogo-transportu.html.
Shynkarenko V. H., Lazarieva T. Ye. (2016). Estimation of the intensity of competition in the market of motor transport service", Ekonomika transportnoho kompleksu: zb. nauk. pr. Khark. nats. avtomob.-dor. un-t; Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii. Vоl. 4 (19), 60-77.
Fyliuk H. M. (2009). Competition and Monopolies in the Epoch of Globalization. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka.
Debreu G. (1959) Theoryof Value Axiomatic Analysisof Economic Equilibrium. New Haven London: Yale Universin press.
Hardwi P., Dou W. (1998) "The Competitivenes of EU In Insurance Introdustries" The Service Industries Journal. Vol. 18:1. 43-48. https://doi.org/10.1080/02642069800000003
Hirschey M. (1985). Market Structure and Market Value, The Journal of Business. Vol. 58, No 1, 89-98.
https://doi.org/10.1086/296284
Landes W., Posner R. (1981). Market power in antitrust cases, Harvard Law Review. Vol. 94. 937-996.
https://doi.org/10.2307/1340687
Lijesen M. G. (2004). Adjusting the Herfindahl index for close substitutes: an application to pricing in civil aviation, Transportation Research Part E. Vol. 40. 123-134.
Lijesen M. G., Nijkamp P., Rietveld P. (2002). Measuring competition in civil aviation, Journal of Air Transport Management. Vol. 8. 189-197. https://doi.org/10.1016/S0969-6997(01)00048-5
Sys C. (2009) "Is the container liner shipping industry an oligopoly?", Transport Policy, Volume 16, Issue 5, 259-270.
Yiping Le, Ieda H. (2000). Modified Herfindahl-Hirschman Index for Measuring the Concentration Degree of Container Port Systems, University of Tokyo, Vol. 2166 issue: 1, 44-53.
https://doi.org/10.3141/2166-06
Zagurskiy О., Ohiienko M., Rogach S., Pokusa T., Rogovskii I., Titova L. (2019). Global supply chain in context of new model of economic growth. Conceptual bases and trends for development of social-economic processes. Monograph. The Academy of Management and Administration in Opole. 64-74.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).