СИНТЕЗ ОПТИМАЛЬНОГО КЕРУВАННЯ РУХОМ ВАНТАЖОПІДЙОМНОГО КРАНА

Автор(и)

  • В. С. Ловейкін Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • Ю. О. Ромасевич Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • А. С. Хорошун Інститут механіки ім. С. П. Тимошенка

Анотація

На основі динамічної моделі руху мостового крана із вантажем на гнучкому підвісі побудовано його математичну модель, яка представляється у вигляді системи звичайних неоднорідних лінійних диференціальних рівнянь другого порядку. Обґрунтовано вибір критерію для проведення оптимізації та режиму руху крана. Наведено постановку та аналіз задачі оптимального за інтегральним комплексним критерієм керування рухом вантажопідйомного крана із вантажем на гнучкому підвісі. Із використанням умови Лежандра встановлено, що обраний оптимізаційний критерій може бути мінімізований. Встановлено, що поставлену задачу неможливо розв’язати методом варіаційного числення. Для отримання наближеного розв’язку задачі побудовано „опорну” функцію, яка знайдена як розв’язок багатоточкової крайової задачі. Це забезпечило гладкість наближеного розв’язку варіаційної задачі. Для ілюстрації отриманих результатів побудовані фазові портрети коливань, з яких видно, що коливання вантажу та елементів крана у момент виходу крана на усталену швидкість припиняються. Таким чином, навантаження кранової металоконструкції, а також елементів механізму переміщення крана динамічними зусиллями відбувається лише під час розгону та гальмування крана. Крім того, збільшується продуктивність його роботи, оскільки коливання вантажу не зумовлюють додаткових мікропереміщень крана для їх усунення.

Біографії авторів

  • автор В. С. Ловейкін, афіліація Національний університет біоресурсів і природокористування України
    доктор технічних наук
  • автор Ю. О. Ромасевич, афіліація Національний університет біоресурсів і природокористування України
    доктор технічних наук
  • автор А. С. Хорошун, афіліація Інститут механіки ім. С. П. Тимошенка
    кандидат фізико-математичних наук

Посилання

Гохберг M. M. Металлические конструкции подъемно-транспортных машин. Москва. Машоностроение. 1969. 520 с.

Лобов Н. A. Динамика грузоподъемных кранов. Москва. Машоностроение. 1987. 160 с.

Герисамяк Р. П., Лещев В. А. Анализ и синтез крановых электромеханических систем. Одеса. СМ?Л. 2008. 192 с.

Ловейкін В. С., Човнюк Ю. В., Діктерук М. Г., Пастушенко С. І. Моделювання динаміки механізмів вантажопідйомних машин. Київ. Миколаїв. РВВ МДАУ. 2004. 286 с.

Ловейкін В. С., Ромасевич Ю. О. Аналіз та синтез режимів руху механізмів вантажопідйомних машин. Київ. ТЦ Комрінт. 2012. 298 с.

Будиков Л. Я. Многопараметрический анализ динамики грузоподъемных машин мостового типа. Луганск. ?з-во ВУГУ. 1997. 210 с.

Ловейкін В. С., Ромасевич Ю. О. Динаміка і оптимізація режимів руху мостових кранів. Київ. ТЦ Комрінт. 2016. 314 с.

Смехов A. A., Ерофеев Н. ?. Оптимальное управление подъемно-транспортными машинами. Москва. Машиностроение, 1975. 239 с.

Петров Ю. П. Вариационные методы теории оптимального управления. Ленинград. Энергия. 1977. 280 с.

Ловейкін В. С., Ромасевич Ю. О. Оптимізація перехідних режимів руху механічних систем прямим варіаційним методом. Київ-Ніжин. ПП Лисенко M. M. 2010. 184 с.

Завантаження

Опубліковано

2017-10-30

Номер

Розділ

Статті