Розроблення та дослідження системи управління газовим ДВЗ, конвертованим на базі тракторного дизеля

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31548/machenergy2020.01.183

Ключові слова:

газовий двигун внутрішнього згорання, система управління газовим двигуном внут-рішнього згорання, електронний блок управління Avenir Gaz 37 рівня «А», навантажувальні характерис-тики газового ДВЗ, зріджений нафтовий газ.

Анотація

В статті показані доцільність і переваги використання сільськогосподарською технікою (такою як потужні дизельні колісні та гусеничні трактори) газових моторних палив, зокрема, зрідженого нафто-вого газу (далі – ЗНГ, на англ. мові скорочено ‒ LPG), порівняно з традиційними рідкими моторними пали-вами. Обґрунтована доцільність конвертування трак-торних дизелів у газові ДВЗ з іскровим запалюванням.
Розроблено електронну систему управління газо-вими ДВЗ з іскровим запалюванням, що складається з двох головних систем та електронного блоку управ-ління (далі – ЕБУ) Avenir Gaz 37 рівня «А».
Описано принцип роботи систем управління газо-вими ДВЗ з системою живленням і подачі ЗНГ до впу-скного трубопроводу через газоповітряний змішувач, безконтактною електронною системою запалювання з рухомим розподільником напруги, системою напов-нення циліндрів зарядом робочої суміші та ЕБУ Avenir Gaz 37 рівня «А».
Розроблено та створено газовий двигун внутріш-нього згорання (далі – ДВЗ) моделі Д-240-LPG-«А» для роботи на ЗНГ. Газовий ДВЗ конвертовано на базі тра-кторного дизеля Д-240 (атмосферний, чотирьохтакт-ний, рідинного охолодження, 4-х циліндровий двигун з діаметром поршня 110 мм та ходом 125 мм), який встановлюється на універсально-просапні колісні тра-ктори МТЗ-80 та МТЗ-82.
В роботі наведені результати випробування газо-вого ДВЗ моделі Д-240-LPG-«А» на електричному на-вантажувальному стенді Zöllner із модернізованою мі-кропроцесорною системою вимірювання та керування.
Зняті навантажувальні характеристики газового двигуна, на підставі яких визначені основні технічні характеристики газового Д-240-LPG-«А», а також його ефективні параметри. Технічні характеристики пока-зали, що номінальна потужність газового ДВЗ Д-240-LPG-«А» склала 97 % від номінальної потужності ди-зеля Д-240.
В статті доведено, що отримані в результаті ви-пробувань енергетичні та економічні параметри газо-вого ДВЗ Д-240-LPG-«А» підтвердили доцільність конвертації тракторних дизелів у газові ДВЗ з іскровим запалюванням. До того ж, отримані у випробуваннях технічні параметри показали, що така конвертація є ефективним способом зменшення експлуатаційних ви-трат сільськогосподарською технікою за рахунок за-міни більш дорогого дизельного палива більш деше-вим зрідженим нафтовим газом.

Посилання

"Ukraine leads the world in autogas consumption and has be-come the main driver of price increases in Europe", available at: https: // ubr.ua/mar-ket/auto/ukraina-lidiruet-v-mire-popotrebleniju-avtohaza-i-stala-hlavnym-drajverom-rosta-tsen-v-evrope-3870825.

"Prices for gasoline, diesel fuel, gas at Ukrainian gas stations", available at: http://vseazs.com.

Kovalov S. O. (2020). Sistemi upravlinnya gazovimi DVZ z iskrovim zapalyuvannyam, pereobladna-nimi na bazi transportnogo dizelya // Avtomobilniy transport ta infrastruktura: III Mizhnarodna naukovo-prak-tichna konferentsIya, m. Kiyiv, Ukrayina, 23-26 kvitnya 2020 roku: tezi konferentsiyi. Kiyiv. 2020. 234 s.- S. 112 - 115.

Genkin K. I. Gazovyie dvigateli. M., Mashi-nostroenie, 1977. 196 p.

Vansheydt, V.A., Ivanchenko, N.N., Kollerov, L.K. (1977) "Diesels: Handbook" ["Dizeli: spravochnik"], Mechanical engineering, Leningrad, 480 p.

Zaharchuk V. I. Osnovi teoriyi ta konstruktsiyi avtomo-bilnih dviguniv: Navchalniy posibnik dlya studen-tiv vischih navchalnih zakladIv. - Lutsk: LNTU, 2011 - 233 p.

Zaharchuk O. V. (2014) Pokraschennya ekologich-nih pokaznikiv kolisnogo traktora vikoristannyam gazovogo paliva // Visnik Nats. tehn. un-tu "HPI": zb. nauk. pr. Temat. Vip.: Avtomobile- ta traktorobuduvannya. Harkiv: NTU "HPI". 2014. No. 10 (1053). S. 27-32.

Abramchuk, F. S., Manoylo, V. M., Dzyubenko, A. A. (2011). Research setup for studying gas engine 13/14 with the boost and positive ignition. Road transport. No. 29. 43-51.

Manoylo V. M. (2018). Research performance en-gine car motor 6hchn 13/14 supercharged and distributed gas supply. Machinery & Energetics. Kyiv. Ukraine. 2018, Vol. 9, No. 2, 143-147

Technical and Economic Analysis of Vehicles Pollutant Emissions Reduction Technologies / Luksho V.A., Kozlov A.V., Terenchenko A.S., Ter-Mkrtichian Yu.G., Karpukhin K.E. // Biosciences Biotechnology Re-search Asia, 2015, Vol. 12(2). Doi:

https://doi.org/10.13005/bbra/1852

Research into emissions of nitrogen oxides when con-verting the diesel engines to alternative fuels / Kryshtopa S., Panchuk M., Dolishnii B., Kryshtopa L., Hnyp M., Skalatska O. // Eastern-European Journal of En-terprise Technologies. 2018. Vol. 1, Issue 10 (91). P. 16-22.

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.124045

Kovalov S.O. (2019). Kamera zgoryannya gazovogo DVZ, konvertovanogo na bazi dizelya dlya ro-boti na zridzhenomu naftovomu gazi / Kovalov S.O. // Dvigateli vnutrennego sgoraniya. - 2019. - No. 1. 15 - 20.

Kovalov S.O., Plis S.V., Kovalchuk V.V. (2020). Zayavka na patent vid 27.02.2020 nomer u2020 01334 «The control system of the gas internal combustion engine with spark ignition and electronic control unit».

Regulation No. 76 LPG vehicles.

National standard of the Ukraine No. 7434:2013. Wheeled vehicles. Requirements of safety for construction and technical condition of gas fueled wheeled vehicles and methods of inspection.

National standard of the Russian Federation No. 18509-88. Agri-cultural tractors and machines. Engine test code. Net power.

National standard of the Russian Federation No. 52087-2003. Liquefied hydrocarbon fuel gases. Specifica-tions. 10."Prices for gasoline, diesel fuel, gas at Ukrainian gas stations", available at: http://vseazs.com

Завантаження

Опубліковано

2020-01-16

Номер

Розділ

Статті