Сучасні тенденції розвитку логістичного ринку

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31548/machenergy2021.01.017

Ключові слова:

багатоканальні мережі, інтернетторгівля, інституціональне середовище, ланцюг постачань, логістичний ринок

Анотація

У логістиці на зміну аналітичній, технологічній та маркетинговій парадигмам приходить інтегральна (логістична) парадигма, яка виходить за межі проблем оптимізації бізнес-процесів окремого підприємства і передбачає інтеграцію окремих підприємств у ланцюги постачань товарів з метою наскрізного удосконалення процесів управління та підвищення загальної ефективності їх бізнесу.

У статті проведено теоретико-методологічне обґрунтування впливу інституціональних і технологічних чинників на трансформацію логістичного ринку за сучасних умов. В ній визначається, що взаємний вплив інституціональних і технологічних чинників формує в логістиці специфіку функціонування багатоканальних мереж постачань, які мають принципово іншу більш складну ринкову механіку, а також утворюють новий інституціональний каркас торгівельно-логістичної інфраструктури багатоканального товаропостачання сучасного споживчого ринку.

Доведено, що розвиток інтернет-торгівлі формує нові інституціональні умови та спонукає до зміни стратегій управління компаніями й моделей поведінки споживачів, а домінуючий тип інституціональних угод накладає певні обмеження на визначення потреб, переваг і вибори агентів тим самим стимулюючи розвиток ще більш сучасних технологій.

Посилання

Bauersoks D., Kloss D. (2001). Logistics: an integrated supply chain. Moscow. Olimp-Bisness. 640.

Bubnova G. B., Levin B. A. (2017). Digital logistics – innovative mechanism for development and efficient functioning of transport and logistics systems and complexes. International Journal of Open Information Technologies. 5(3). 72-78.

Zagurskiy O. M. (2019). Competitiveness of transport and logistics systems in the minds of globalization: institutional analysis. Monograph. Kyiv. FOP

О. V. Yamchinsky. 373.

Govindan К., Soleimani Н. (2017). A review of reverse logistics and closed-loop supply chains. Journal of Cleaner Production. 142(1). 371-384.

Gy К., Sebastian К. (2016). New logistics and production trends as the effect of global economy changes. Polish Journal of Management Studies. 14. 115-126.

Hamalainen T. J. (2003). National competitiveness and economic growth. The Changing Determinants of Economic Performance in the World Economy. Edward Elgar Publishing. Cheltenham. UK. 380.

Irtyshcheva I., Ishchenko O., Barabanova J. (2019). Organizational and economic mechanisms of transport system development based on logistics. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. 6. 37-45.

Kabashkin I., Bazaras D., Čižiūnienė K.,

Palšaitis R. (2016). Competence and capacity-building requirements in transport and logistics market. Transport and Telecommunication. 17. 1-8.

Karatas-Cetin C., Denktas-Sakar G. (2013). Logistics research beyond 2000: theory, method and relevance. The Asian Journal of Shipping and Logistics. 29(2). 125-144.

Kozlenkova І., Hult G., Lund D., Mena J., Kekec P. (2015). The role of marketing channels in supply chain management. Journal of Retailing. 91(4). 586-609.

Macurová P., Jurásková K. (2014). The trends in development of full logistics services. Journal of Applied Economic Sciences. 9. 65-75.

Marasco А. (2008). Third-party logistics: a literature review. International Journal of Production Economics. 113(1). 127-147.

Monios J., Lambert B. (2013). The heartland intermodal corridor: public private partnerships and the transformation of institutional settings. Journal of Transport Geography. 27. 36-45.

Neirotti P., De Marco A., Cagliano А.,

Mangano G., Scorrano F. (2014). Current trends in Smart City initiatives: some stylised facts. Cities. 38. 25-36.

Raimbault N. (2019). From regional planning to port regionalization and urban logistics. The inland port and the governance of logistics development in the Paris region. Journal of Transport Geography. 78. 205-213.

Rauch Е., Dallasega Р., Matt D. (2016). Sustainable production in emerging markets through Distributed Manufacturing Systems (DMS). Journal of Cleaner Production. 135. 127-138.

Schliwa G., Armitage R., Aziz S., Evans J., Rhoades J. (2015). Sustainable city logistics – making cargo cycles viable for urban freight transport. Research in Transportation Business & Management. 15. 50-57.

Sumets O. M. (2014). Factors of logistics development at the present stage of market transformations. Bulletin of the National University "Lviv Polytechnic". 779. 106-112.

Tijan E., Aksentijevic S., Ivanić K., Jardas M. (2019). Blockchain technology implementation in logistics. Sustainability. 11. 1-13.

Ye F., Zhao Х., Prahinski С., Li Y. (2013). The impact of institutional pressures, top managers' posture and reverse logistics on performance – evidence from China. International Journal of Production Economics. 143(1). 132-143.

Zagurskiy О., Ohiienko M., Pokusa Т., Zagurska S., Pokusa F., Titova L., Rogovskii І. (2020). Study of efficiency of transport processes of supply chains management under uncertainty. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole. 162.

Zagurskiy О., Titova L. (2019). Problems and prospects of blockchain technology usage in supply chains. Journal of Automation and Information Sciences. 11. 63-74.

Zagurskiy O. M., Zhurakovska T. S. (2020). Optimization of transport processes in supply chains of epicenter hypermarket network. Machinery & Energetics. Journal of Rural Production Research. Kyiv. Ukraine. 11(3). 55-60.

Zagurskiy О., Rogach S., Titova L., Rogovskii І., Pokusa Т. (2019). «Green» supply chain as a path to sustainable development. Mechanisms of stimulation of socio-economic development of regions in conditions of transformation. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole. 199-213.

Завантаження

Опубліковано

2021-08-23

Номер

Розділ

Статті