Підвищення якості практичної підготовки з дисципліни “правила дорожнього руху”

Автор(и)

  • I. O. Kolosok Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/machenergy2021.02.061

Ключові слова:

вправи, емоційна сфера мислення, мотив, образна сфера мислення, понятійно-логічна сфера мислення, пізнавальна діяльність, практичні завдання, сприймання

Анотація

Протягом останніх десятиліть у світі спостерігається стрімке збільшення кількості транспортних засобів та підвищення інтенсивності дорожнього руху, що призводить до збільшення кількості дорожньо-транспортних пригод та їх негативних наслідків. Так, за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), дорожньо-транспортний травматизм на сьогодні є однією з найбільших проблем охорони здоров’я. За прогнозами, у 2030 році дорожньо-транспортні пригоди можуть стати однією з основних п’яти причин смертності людей у світі. В Україні рівень смертності та травматизму внаслідок дорожньо-транспортних пригод є одним з найвищих в Європі, а рівень організації безпеки дорожнього руху залишається вкрай низьким, про що у своїх звітах неодноразово наголошували експерти ВООЗ, Світового банку та інших міжнародних інституцій. Понад 26% відсотків загиблих та 15% травмованих у ДТП у 2019 році - це пішоходи (1 414 осіб загинуло та 8 455 осіб травмовано). Тільки за 2019 рік на дорогах України загинуло 329 дітей віком до 18 років та 7 906 дітей травмовано. ДТП в Україні є першою за поширеністю причиною смерті молоді віком від 15 до 24 років та другою за поширеністю причиною смерті дітей віком від 5 до 14 років. Отже, у 2019 році порівняно з 2018 роком зафіксовано збільшення кількості ДТП на 7%, а також загиблих і травмованих у них осіб на 4,2% та 6,3% відповідно. За питомими показниками аварійності та наслідків ДТП Україна також є одним з лідерів серед країн ЄС. Так, у середньому в країнах - членах ЄС (за даними 2017 року) на 100 тис. населення припадає 5 загиблих у ДТП, тоді як в Україні такий показник становить (за даними 2017 року) відповідно 12,5 осіб, що більше середньоєвропейського показника на 150%. Важливо також врахувати, що за відсутності якісного збору даних щодо травмованих і загиблих унаслідок ДТП зазначені показники можуть не відображати реальні цифри. Значна кількість ДТП, які сталися в Україні протягом 2017 - 2019 років, а також постраждалих у них людей, впливають на економіку та сферу охорони здоров’я України.

Дослідження, проведені багатьма країнами, визначають загальне правило, згідно з яким кожна смерть однієї особи коштує близько 70 валових внутрішніх продуктів на одну особу, а кожне серйозне травмування людини становить приблизно 17 валових внутрішніх продуктів на одну особу. Якщо застосовувати це правило до показників, наведених вище, стає зрозуміло, що вартісна оцінка соціально-економічних втрат України (без урахування матеріальних витрат, пов’язаних з пошкодженням майна та зниженням продуктивності праці) від цих ДТП та їх наслідків тільки за 2019 рік становить близько 4,79 млрд. доларів США (3,18 % валового внутрішнього продукту України).

Основними причинами такого стану є недостатній рівень забезпечення безпеки дорожнього руху; неналежне забезпечення технічного обслуговування транспортних засобів; низький рівень дисципліни учасників дорожнього руху; невідповідність стану вулично-дорожньої мережі рівню інтенсивності транспортного руху; недостатність впровадження новітніх технологій і технічних засобів організації дорожнього руху; невисокий рівень підготовки майбутніх водіїв. В статті розглядаються проблеми навчального процесу, що пов’язані з підвищенням якості практичної підготовки студентів з диципліни “Правила дорожнього руху” та запропоновані дійові шляхи їх вирішення за рахунок диференціації підходів у керуванні пізнавальною діяльністю студентів.

Посилання

Monios J., Lambert B. (2013). The heartland intermodal corridor: public private partnerships and the transformation of institutional settings. Journal of Transport Geography. 27. 36-45.

Neirotti P., De Marco A., Cagliano А., Mangano G., Scorrano F. (2014). Current trends in Smart City initiatives: some stylised facts. Cities. 38. 25-36.

Raimbault N. (2019). From regional planning to port regionalization and urban logistics. The inland port and the governance of logistics development in the Paris region. Journal of Transport Geography. 78. 205-213.

Rauch Е., Dallasega Р., Matt D. (2016). Sustainable production in emerging markets through Distributed Manufacturing Systems (DMS). Journal of Cleaner Production. 135. 127-138.

QUALITY IMPROVEMENT OF PRACTICAL TRAINING ON THE SUBJECT "THE ROAD TRAFFIC … 65

Schliwa G., Armitage R., Aziz S., Evans J., Rhoades J. (2015). Sustainable city logistics – making cargo cycles viable for urban freight transport. Research in Transportation Business & Management. 15. 50-57. 6. Sumets O. M. (2014). Factors of logistics development at the present stage of market transformations. Bulletin of the National University "Lviv Polytechnic". 779. 106-112.

Tijan E., Aksentijevic S., Ivanić K., Jardas M. (2019). Blockchain technology implementation in logistics. Sustainability. 11. 1-13.

Ye F., Zhao Х., Prahinski С., Li Y. (2013). The impact of institutional pressures, top managers' posture and reverse logistics on performance – evidence from China. International Journal of Production Economics. 143(1). 132-143.

Zagurskiy О., Ohiienko M., Pokusa Т., Zagurska S., Pokusa F., Titova L., Rogovskii І. (2020). Study of efficiency of transport processes of supply chains management under uncertainty. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole. 162.

Zagurskiy О., Rogach S., Titova L., Rogovskii І., Pokusa Т. (2019). «Green» supply chain as a path to sustainable development. Mechanisms of stimulation of socio-economic development of regions in conditions of transformation. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole. 199-213.

Завантаження

Опубліковано

2021-07-30

Номер

Розділ

Статті