CALCULATION OF FUEL EFFICIENCY AND ENVIRONMENTAL PERFORMANCE OF TRANSPORT PROCESS DURING HARVESTING OF CROPS
Анотація
In paper the current method for determining fuel efficiency and environmental performance of the transport process, depending on various factors. The possibility to improve fuel efficiency and environmental performance of the transport process during the harvesting of crops and transportation of silos, due to the choice of optimal parameters of the operation. Thus, the mass emissions of individual exhaust gas components is determined as the sum of emissions depending on different operating conditions.
First, when the vehicle is on the field, waiting until discharged by the combine and move across the field at low speed, moreover this can be attributed to the presence of vehicles in the granary, waiting for the weighing and process weighing and unloading of the body with the engine running. Second, the time the vehicle spends on the movement from field to granary, now caused by the large runs of vehicles and permissible speeds.
The possibility to improve fuel efficiency and environmental performance of the transport process during the harvesting of crops and transportation of silos, due to the choice of optimal parameters of the operation. Provided the calculation method gives the possibility of more accurately than known methods, to determine the fuel consumption and emissions of harmful substances from motor vehicles in particular operating conditions that will improve direct road transport and make them less costly and more effective.
Посилання
Hutarevych, Yu. F. (1985). Snyzhenye vrednykh vybrosov y raskhoda toplyva dvyhatelyamy avtomobyley putem optymyzatsyy эksplutatsyonnykh faktorov [The reduction of harmful emissions and fuel consumption in car engines by optimizing operational factors] : dys. … doktora tekhn. nauk : 05.22.10, 05.04.02. K., 538.
Mikhno, M. V. (1998). Znyzhennya vytraty palyva ta shkidlyvykh vykydiv rukhomym skladom avtomobil'noho transportu ratsional'nym vyboroy ekspluatatsiynykh faktoriv [Reducing fuel consumption and harmful emissions of the rolling stock of automobile transport rational vibro operational factors] : dys. … kand. tekhn. nauk : 05.22.10. K., 193.
Semenenko, M. V. (2008). Matematychna postanovka optymizatsiynoyi zadachi modelyuvannya vyrobnychoyi systemy z urakhuvannyam ekolohichnykh chynnykiv ta nayavnosti merezhi avtodorih [The mathematical formulation of the optimization problem of modeling a production system based on environmental factors and availability of road network]. To Automobile-road Institute / ADI DonNTU, 6, 27–31.
European Topic Centre on Air and Climate Change [Elektronny resurs]. Rezhym dostupu: http://www. adms-conf.org.
US EPA: United States EnvironmentalProtection Agency // El. resurs. URL:http://www.epa.gov.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).