Technology enhanced engineering education in context of crunt tempus european union project
Анотація
In the CRUNT TEMPUS project, e-pedagogy of using ITC learning environments was used. Elearning inter-university network of Moldova uses a virtual learning environment for training and learning process improvement dedicated to engineering students. The article presents some methodological elements that contributed to the success of TEMPUS CRUNT Project. Several web courses, based on Blended Learning methodology are highlighted.
This paper presents elearning instruction materials for engineering undergraduates developed on the Virtual Learning Environment http://elearning.utm.md/moodle/login/index.php/. Electrical Engineering and Technology (EET) Discipline model is a new approach to learning electrical technology-one that presents concepts in the customary logically developed order but illustrates them with exemplars that reflect the applications students are interested in. Electrical Engineering Discipline resources are especially for secondary school teachers and students, with topics ranging from introductory to advanced Electrical Engineering and Technology.
Teachers will find reliable and quality resources including videos, articles, demonstrations, worksheets, assessments and activities all in one location. Resources are searchable by topic and standards. eLearning Modules are using visualization of electrical engineering concepts.Посилання
EECS Course WEB Sites, http://inst.eecs.berkeley.edu/classes-eecs.html http://media.pearsoncmg.com/ph/chet/chet_electronics_student_1//.
J. A. Svoboda: The Electronic Teaching Assistant: the Circuit Design Lab, Interactive Illustrations and Electric Circuit Study Applets . http://people.clarkson.edu/~jsvoboda/eta/.
Špaldonová, Darina, and Milan Guzan. "Application of Excel in three-phase circuit analysis."Acta Electrotechnica et Informatica No 6.1,4. 2006: http://aei.tuke.sk/papers/2006/4/Guzan.pdf.
Sergiu Ivanov: e-Learning tools for Electrical Engineering, http://em.ucv.ro/elee/ro/realisations/CircuitsElectriques/index.htm.
Enache, S., Campeanu, A., Enache, M. A., & Ivanov, S. (2007). E-learning tools for education in asynchronous machines. WSEAS transactions on advances in engineering education, 4 (11), 238–241.
JAVA Applets for Electrodynamics, www.walter-fendt.de/ph14ro.
Learning objects that cover a broad-based electromechanical engineering program, http://electronics.wisc-online.com/; and https://www.wisc-online.com/learn/technical/.
Engineering Open Educational Resources, http://guides.oer.hawaii.edu/engineeringOER.
Interactive simulations, http://phet.colorado.edu/en/simulations/translated/en
Open Courseware Consortium, www.ocwconsortium.org/.
Online Repositories for Open Educational Resources, http://www.cincinnatistate.edu/online/faculty-resources/online-repositories-for-open-educational-resources.
MIT Open Courseware (OCW), Electrical Engineering and Computer Science, http://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).