АНАЛІЗ ТА СИНТЕЗ ОПТИМАЛЬНИХ РЕЖИМІВ РУХУ ВАНТАЖОПІДЙОМНИХ МАШИН, ЯКІ МІНІМІЗУЮТЬ ДИНАМІЧНІ НАВАНТАЖЕННЯ У ПРУЖНИХ ЕЛЕМЕНТАХ (КАНАТАХ)

Автор(и)

  • І. М. Сівак Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • Ю. В. Човнюк Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • М. Г. Діктерук Київський національний університет будівництва і архітектури

Анотація

Розглянуто вплив різних режимів руху приводного механізму вантажопідйомних машин (кранів), які мінімізують динамічні навантаження у їх пружних елементах (канатах). Використана двома сова модель. У якості критерію оптимізації вказаних вище машин функціонуючих у перехідному режимі (пуску), обраний такий, що мінімізує на протязі цього режиму динамічний коефіцієнт, котрий характеризує навантаження, виникаючі у канатах. Показано, що з підвищенням плавності зміни прискорення (врахування і зменшення максимальних значень прискорень більш високих порядків) приводного валу зменшуються небажані коливання динамічних навантажень в канаті, що неминуче виникають у ньому протягом періоду пуску. Таке зменшення коливань дає можливість збільшити продуктивність вантажопідйомних машин за рахунок зменшення тривалості перехідних ділянок пуску і збільшення швидкості підйому. Зменшення коливань елементів вантажопідйомних машин призводить до значного підвищення їх надійності.

Біографії авторів

  • автор І. М. Сівак, афіліація Національний університет біоресурсів і природокористування України
    кандидат технічних наук
  • автор Ю. В. Човнюк, афіліація Національний університет біоресурсів і природокористування України
    кандидат технічних наук
  • автор М. Г. Діктерук, афіліація Київський національний університет будівництва і архітектури
    кандидат технічних наук

Посилання

Ловейкин В. С. Расчёты оптимальных режимов движения механизмов строительных машин. Киев. УМК ВО. 1990. 166 с.

Ловейкін В. С. Аналіз оптимальних режимів руху піднімальних машин. Вібрації в техніці та технологіях. 2004. №2 (34). С. 1—5.

Ловейкін В. С. Мінімізація динамічних навантажень в пружних елементах вантажопідйомних машин. Гірничі, будівельні, дорожні і меліоративні машини. Київ. КНУБА. 1998. Вип. 52. С. 63—68.

Keith A. Hekman, William E. Singhouse. A feedback control system for suppressing crane oscillations with on – off motors. International journal of control, automation and systems. 2007. № 3. Р. 223—233.

Завантаження

Опубліковано

2017-10-30

Номер

Розділ

Статті