ОСОБЛИВОСТІ СПРИЙМАННЯ СТУДЕНТАМИ ЗОРОВОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ОБЄКТІВ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ТЕХНІКИ

Автор(и)

  • О. А. Дьомін Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

Анотація

У статті аналізується специфіка навчального процесу аграрного ВНЗ з точки зору вивчення сільськогосподарської техніки. За результатами аналізу визначено, що студенти переважної більшості факультетів в тій чи іншій мірі вивчають об’єкти сільськогосподарської техніки. Основи знань про цю техніку закладаються на лекціях і лабораторних заняттях. Майбутні випускники факультетів технічного та агрономічного профілю повинні не тільки досконало вивчити існуючі сільськогосподарські машини, а і вміти розібратися в будові, робочому процесі, технічних і технологічних регулюваннях нових сучасних об’єктів сільськогосподарської техніки, що надходять в господарства.

Виявлено основні суперечності в навчальному процесі аграрного ВНЗ які гальмують задоволення потреби України у конкурентоздатних висококваліфікованих фахівцях аграрного профілю в сучасних умовах ринкової економіки.

Проведено аналіз досліджень відомих вчених з використання наочності в навчальному процесі. На основі аналізу дії подразників зору визначено їх ієрархію за силою впливу на увагу студентів під час використання об’єктів сільськогосподарської техніки як засобів наочності в навчанні.

Також виявлені особливості сприймання зорової інформації з використанням яких основні подразники зору будуть не гальмувати, а зосереджувати увагу студентів на навчальній інформації з об’єктів сільськогосподарської техніки і тим самим сприяти активізації пізнавальної діяльності студентів, що в свою чергу відчутно впливатиме на підвищення ефективності підготовки висококваліфікованих фахівців аграрного профілю.

Біографія автора

  • автор О. А. Дьомін, афіліація Національний університет біоресурсів і природокористування України
    кандидат педагогічних наук

Посилання

Дацишин О. В. Завдання аграрної освіти України. Активізація форм і методів навчального процесу: Матеріали республіканської науково-методичної конференції. Київ. Видавництво НАУ. 1994. С. 3.

Дьомін А. І. Психолого-фізкологічні основи активізації навчання. Формування активності студентів у навчанні. Київ. Вища школа. 1998. С. 59—95.

Закон України «Про освіту» від 23.05.1991 р. № 1060-ХІІ. Законодавство України про освіту. Київ. Парламентське видавництво. 2002. С. 3—27.

Кларин М. В. Педагогическая технология в учебном процессе. Москва. Знание. 1989. 80 с.

Концепція розвитку професійно-технічної (професійної) освіти в Україні. Професійно-технічна освіта. 2004. №3. С. 2—5.

Кудpявцев Т. В. Психология технического мышления. Москва. Педагогика. 1975. 328 с.

Комаpова Т. С., Сакулина Н. П., Халезова Н. Б. Методика обучения изобpазительной деятельности и констpуиpованию. Москва. Пpосвещение. 1991. 256 с.

Національна доктрина розвитку освіти: затверджено Указом Президента України від 17 квітня 2002 року. № 347/2002. Освіта. 2002. № 26. С. 2—4.

Освітні технології. Київ. АСК. 2001. 256 с.

Селевко С. К. Современные образовательные технологии: учебное пособие. Москва. Народное образование. 1998. 256 с.

Хаджава З. ?. Пpоблема навыка в психологии. Тбилиси. АН Гpузинской ССР. 1960. 296 с.

Kolers P. A., Pomerantz J. R. Figural change in apparent motion. Journal exper. psyexol. 87. 1971. P. 99—108.

Navon D. Forest before trees: The precendence of global features in visual perception. Cogn. Psychology. N 9. 1977. P. 353—383.

Завантаження

Опубліковано

2017-10-30

Номер

Розділ

Статті