ОСОБЛИВОСТІ СПРИЙМАННЯ СТУДЕНТАМИ ЗОРОВОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ОБЄКТІВ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ТЕХНІКИ
Анотація
У статті аналізується специфіка навчального процесу аграрного ВНЗ з точки зору вивчення сільськогосподарської техніки. За результатами аналізу визначено, що студенти переважної більшості факультетів в тій чи іншій мірі вивчають об’єкти сільськогосподарської техніки. Основи знань про цю техніку закладаються на лекціях і лабораторних заняттях. Майбутні випускники факультетів технічного та агрономічного профілю повинні не тільки досконало вивчити існуючі сільськогосподарські машини, а і вміти розібратися в будові, робочому процесі, технічних і технологічних регулюваннях нових сучасних об’єктів сільськогосподарської техніки, що надходять в господарства.
Виявлено основні суперечності в навчальному процесі аграрного ВНЗ які гальмують задоволення потреби України у конкурентоздатних висококваліфікованих фахівцях аграрного профілю в сучасних умовах ринкової економіки.
Проведено аналіз досліджень відомих вчених з використання наочності в навчальному процесі. На основі аналізу дії подразників зору визначено їх ієрархію за силою впливу на увагу студентів під час використання об’єктів сільськогосподарської техніки як засобів наочності в навчанні.
Також виявлені особливості сприймання зорової інформації з використанням яких основні подразники зору будуть не гальмувати, а зосереджувати увагу студентів на навчальній інформації з об’єктів сільськогосподарської техніки і тим самим сприяти активізації пізнавальної діяльності студентів, що в свою чергу відчутно впливатиме на підвищення ефективності підготовки висококваліфікованих фахівців аграрного профілю.
Посилання
Дацишин О. В. Завдання аграрної освіти України. Активізація форм і методів навчального процесу: Матеріали республіканської науково-методичної конференції. Київ. Видавництво НАУ. 1994. С. 3.
Дьомін А. І. Психолого-фізкологічні основи активізації навчання. Формування активності студентів у навчанні. Київ. Вища школа. 1998. С. 59—95.
Закон України «Про освіту» від 23.05.1991 р. № 1060-ХІІ. Законодавство України про освіту. Київ. Парламентське видавництво. 2002. С. 3—27.
Кларин М. В. Педагогическая технология в учебном процессе. Москва. Знание. 1989. 80 с.
Концепція розвитку професійно-технічної (професійної) освіти в Україні. Професійно-технічна освіта. 2004. №3. С. 2—5.
Кудpявцев Т. В. Психология технического мышления. Москва. Педагогика. 1975. 328 с.
Комаpова Т. С., Сакулина Н. П., Халезова Н. Б. Методика обучения изобpазительной деятельности и констpуиpованию. Москва. Пpосвещение. 1991. 256 с.
Національна доктрина розвитку освіти: затверджено Указом Президента України від 17 квітня 2002 року. № 347/2002. Освіта. 2002. № 26. С. 2—4.
Освітні технології. Київ. АСК. 2001. 256 с.
Селевко С. К. Современные образовательные технологии: учебное пособие. Москва. Народное образование. 1998. 256 с.
Хаджава З. ?. Пpоблема навыка в психологии. Тбилиси. АН Гpузинской ССР. 1960. 296 с.
Kolers P. A., Pomerantz J. R. Figural change in apparent motion. Journal exper. psyexol. 87. 1971. P. 99—108.
Navon D. Forest before trees: The precendence of global features in visual perception. Cogn. Psychology. N 9. 1977. P. 353—383.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).