СУЧАСНІ ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ АВТОТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ В УКРАЇНІ
Abstract
До стану автотранспортної інфраструктури, зокрема автомобільних доріг виникають справедливі нарікання всього українського суспільства. Проблема доріг перманентно актуалізується за будь якого уряду, проте не вирішується протягом усього періоду незалежності країни.
В статті проведено інституціональний аналіз існуючих проблем автотранспортної інфраструктури в Україні та визначено основні напрями подальшого їх вирішення. У процесі дослідження використовувались загальнонаукові методи, зокрема: наукової абстракції, узагальнення і порівняння.
Детально досліджено проблему низької якості вітчизняної автотранспортної інфраструктури, яка з одного боку пов’язана із застарілими технологіями будівництва і ремонту автомобільних доріг, невідповідність сучасним вимогам та опортуністичною поведінкою перевізників і власників вантажу та чиновників відповідальних за цей напрям – з іншого.
Встановлено, що вирішення загальнонаціональної проблеми модернізації автотранспортної інфраструктури може бути лише комплексним із залученням усіх зацікавлених сторін: держави, бізнесу та суспільства. Результати їх взаємодії мають спонукати до запровадження інституціональних змін та удосконалення організаційно-правових засад функціонування автотранспортної галузі, через розбудову ефективної системи оплати за проїзд дорогами великовагового транспорту; врівноваження відповідальностей вантажовідправника і перевізника; створення та впровадження у дію стабільного фінансового інструменту для відновлення українських доріг.
References
Архієреєв С. Поєднання соціального і асоціального капіталу як критерій пост трансформаційного стану економіки. Економічна теорія. 2014. № 1. С. 24–36.
Григорьев Л., Буряк Е., Голяшев А. Второй старт трансформации украинской экономики. Вопросы экономики. 2014. № 9. С. 30–52.
Дмитриченко А. М., Гамеляк І. П. Засоби зважування великовагових транспортних засобів. Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. 2017.
Вип. 99. С. 246–251. http://publications.ntu.edu. ua/avtodorogi_i_stroitelstvo/99/243-251.pdf.
Пасічник А. М., Мальнов В. С., Клен О. М. Дослідження пропускної здатності української мережі міжнародних автомобільних транспортних коридорів. Вісник Академії митної служби України. 2012. № 1. С. 28–36. http://nbuv.gov.ua /UJRN/vamsutn_2012_1(47)_5.
Українські дороги увійшли до п'ятірки найгірших у світі // Аналітичний портал «Слово і діло»: https://www.slovoidilo.ua/2016/09/29/ novyna/suspilstvo/ukrayinski-dorohy-uvijshly-v-pyatirku-najhirshyx-u-sviti.
Центр транспортних стратегій: http://cfts.org.ua/news/2017/01/13/nazvana_ srednyaya_ stoimost_kapremonta_1_kilometra_dorog_v_ukraine_38514.
Хміль Р. Чому в Україні самі погані дороги: https://antikor. com.ua/articles/66705-dlja_neponjatlivyh_ pochemu_v_ukraine_samye_plohie_dorogi.
Штрафи за перевантаження авто на дорогах можуть зрости в десятки разів // Інформаційне агентство УНІАН: https://economics.unian.ua/transport/1127625-shtrafi-za-perevantajennya-avto-na-dorogah-mojut-zrosti-v-desyatki-raziv.html.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).