РОЗВ’ЯЗУВАННЯ КОНСТРУКТИВНО-ТЕХНІЧНИХ ЗАДАЧ В УМОВАХ ДЕФОРМАЦІЇ ЇХ ЗМІСТУ
Abstract
Задачі, запитання та практичні завдання, є ефективним дидактичним засобом, який робить активної творчої діяльності людини. Конструктивне мислення здійснюється при вирішенні творчих завдань. Аналіз творчих розвитку технічного мислення і особливості Конструктивно-технічного рішення завдань. Творче мислення-це пошук і відкриття чогось нового, для творчості, потрібно володіти здатність самостійно і критично мислити. Виходячи з основних напрямів, сформованих методами стратегії вирішення завдань рішення. Трансформація стратегії рішення конструктивно-технічної задачі з використанням ускладнень є. У статті розглядається застосування методів інформаційної недостатності і заборона. на підставі рішення учнями конструктивно-технічних розглянуто задачі. Ці методи замутити розумову діяльність учнів, допомагає розширити форми необхідних структурно функціональні групи Пошук, надає допомогу в побудові оптимальних варіантів вирішення завдань.References
Venda V. F. The systems of the artificial intellect.Evolution, psychology, information science. Moscow, 1990. 93 р.
Kostyuk G. S. The problems of psychologicalthinking. Psychological questions. 1982. No 7. Р. 8–15.
Molyako V. A. Psychology of design activity.Мoscow, 1983. 134 р.
Molyako V. A. The strategies of solution of thenew tasks in the process of creative activity. 2002. No 4. Р. 33–34.
Molyako V. O. Psychology of creativity – newparadigm researching of the constructive activity of a man. Practical psychology and social work. No 8. 2004. Р. 1–4.
Tretyak T. M. Solving of the tasks by pupils in thecomplicated conditions. The creative potential of a personality: problems of the development and realization. Kyiv, 2005. Р. 264–267.
Skakun V. Z. Applying of the creative training insenior pupils’ training to a work. Kyiv, Rad. Shkola, 1986. No 26. Р. 52–60.
Shupeiko I. G. Evolution and transformation ofthe solution strategies of the operative tasks in the process of studying. Thesis abstract of Candidate of Psychology Science. Мoscow, 1983. 25 р.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).