РЕЙТИНГ ВЧИТЕЛЯ і структурних підрозділів Національного університету біоресурсів і природокористування Наук України (
Abstract
У статті розкриваються прикладні питання рейтингової оцінки якості професійної діяльності викладачів, кафедр і факультетів вузу. Автор на конкретних прикладах пропонує науково обгрунтовану і оригінальну модель розрахунку рейтингу суб'єктів науково-педагогічної діяльності університету та його структурних підрозділів. Дана стаття може служити в якості методичного посібника з розробки та впровадження системи рейтингового оцінювання якості діяльності професорсько-викладацького складу. Рекомендується керівникам та фахівцям, які займаються проблемами оцінки якості в системі вищої професійної освіти.
References
Melnychuk D. O. Method of labor effectiveness estimation for research and educational workers and structural divisions in the national agrarian university of Ukraine / D. O. Melnychuk, A. V. Shostak // Научный вестник Национального агра-рного университета. – К., 2004. – Вып. 73. – С. 17–27.
Melnychuk D. O. Technique of formalization ofscientific and pedagogical activity at National agrarian university / Melnychuk D. O., Shostak A. V., Tsurpal I. A. // (DSR AM -1), Динамика, прочность и надежность сельскохозяйственных машин: Пр. 1-й Международной научно-технической конференции 4-7 октября 2004 г., Тернополь (Украина) / Отв.ред. В. Т. Трощенко. – Тернополь: Тернопольский государственный технический университет имени ?вана Пулюя, 2004. – С. 576–584.
Методика определения рейтинга структурных подразделов высшего учебно-го заведения, преподавателей и сотрудников за критериями качества учебно-воспитательного процесса : методическое пособие / [Мельничук Д. О., Шостак А. В., ?батуллін ?. ?. и др.]. – К.: ?здательство НАУ, 1998. – 41 с.
Рейтинг субъектов деятельности Национального аграрного университета Ук-раины. Федеральный образовательный портал России / Мельничук Д. А., ?ба-туллин ?. ?., Шостак А. В. // Университетское управление: практика и анализ. – 2004. – № 3(31). – С. 44–58. Доступ: http://ecsocman.hse.ru/univman/msg/ 212780.html.
About system criteria development and coefficients calculation for an estimation of agrarian-educational lecturers yearly performance / Dmytro Melnichuk, Volodymyr Buldakov, Anatoly Shostak // Motoryzaeija i energetyka rolnictwa. – Lublin, 2006. –
T. 8. – P. 138–148.
Оценка качества высшего образования: зарубежный опыт : методическое по-собие / [Артемьева Т. В., Громова Л. А., Тимченко В. В., Трапицын С. Ю., Пис-кунова Е. В., Шарри Т. Г. ; под ред. С. М. Шилова]. – СПб.: ?зд-во РГПУ им. А. ?. Герцена, 2007. – 163 с.
Руководство по применению стандарта ISO 9001:2000 в области обучения и образования. Пер. с англ. А. Л. Раскина. — М.: Р?А «Стандарты и качество», 2002. – 56 c.
Тимченко В. В. Методика реализации проекта системы менеджмента качест-ва в вузе. Программа повышения квалификации / В. В. Тимченко. – СПб.: ?зд во РГПУ им. А. ?. Герцена, 2008. – 127 с.
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).