ДИДАКТИЧНІ УМОВИ ЯК ТЕОРЕТИЧНЕ ПІДГРУНТЯ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ З МЕХАНІЗАЦІЇ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ВИРОБНИЦТВА
Abstract
Розглянуто комплекс найважливіших дидактичних умов, що оптимально впливають на процеси формування у майбутніх бакалаврів під час практичної підготовки професійних знань, умінь і навичок з механізації сільськогосподарського виробництва. Зокрема, у результаті вивчення практичного досвіду та психолого-педагогічного аналізу наукових джерел, в яких розкриваються підходи щодо практичної підготовки студентів визначені основні дидактичні умови практичної підготовки майбутніх фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня “бакалавр” за напряму підготовки “Агрономія” з механізації сільськогосподарського виробництва. Такими дидактичними умовами є: організація оволодіння майбутніми агрономами необхідними пізнавальними уміннями і навичками для засвоєння знань про сільськогосподарську техніку в натуральному вигляді; організація безперервного контролю знань як засобу залучення студентів до систематичної навчальної діяльності; створення у процесі практичної підготовки навчальних ситуацій, що сприяють виникненню у майбутніх агрономів стенічних емоцій позитивної модальності; організація управління зоровим сприйманням студентів для формування у них правильних образних уявлень, необхідних у майбутній фаховій діяльності; застосування на лабораторних заняттях та навчальній практиці адекватних навчальним цілям форм організації праці студентів; забезпечення адекватності навчально-матеріальної бази змісту практичної підготовки.
References
Архангельский С. ?. Лекции по теории обучения в высшей школе /
С. ?. Архангельский. – М.: Высшая школа, 1974. – 384 с.
Бондар А. Д. Лабораторні і практичні роботи у вищій школі / А. Д. Бондар,
Л. А. Ранська. – К.: Вища школа, 1977. – 80 с.
Блозва І. Й. Формування у студентів коледжу професійних вмінь і навичок в процесі вивчення предмету «Сільськогосподарські машини» : Дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / І. Й. Блозва. – К., 2001. – 192 с.
Дьомін А. І. Розвиток пізнавальної діяльності учнів / А. І. Дьомін. – К.: Вища школа, 1976. – 90 с.
Зязюн І. А. Краса педагогічної дії / І. А. Зязюн, Г. М. Сагач. – К.: Українсько-фінський інститут менеджменту і бізнесу, 1997. – 302 с.
Зиновьев С. ?. Учебный процесс в советской высшей школе / С. ?. Зиновьев. – М.: Высшая школа, 1975. – 316 с.
?ванович К. А. Основы обучения и воспитания в сельскохозяйственных техникумах / К. А. ?ванович. – М.: Гос. изд-во с.-х. лит., 1958. – 328 с.
Леонтьев А. Н. Потребности, мотивы, эмоции / А. Н. Леонтьев. – М.: ?зд-во МГУ, 1971. – 40 с.
Манько В. М. Процес підготовки фахівців / Г. І. Подпрятов, В. М. Манько,
П. Г. Лузан ; за ред. В. М. Манька. – К.: НАУ, 2003. – С. 157–276.
Основы педагогического мастерства : учеб. пособие для пед. спец. высш. учеб. заведений / ?. А. Зязюн, ?. Ф. Кривонос, Н. Н. Тарасевич и др. ; под ред. ?. А. Зязюна. – М.: Просвещение, 1989. – 302 с.
Педагогика высшей школы / Под ред. Ю. К. Бабанского. – Ростов н/Д.: ?зд-во Ростовского ун-та, 1972. – 124 с.
Педагогічна майстерність : підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко,
І. Ф. Кривонос та ін. ; за ред. І. А. Зязюна. – К.: Вища школа, 1997. – 349 с.
Проблемы развития познавательной активности студентов / Под ред.
Р. А. Низамова. – Казань: ?зд-во Казанского ун-та, 1980. – 176 с.
Проверка и оценка знаний в высшей школе / Под. ред. Б. Г. ?оганзена и
Н. ?. Кувшинова. – Томск: ?зд-во ТГУ, 1969. – 202 с.
Рябець В. І. Педагогічні умови удосконалення практичної підготовки молодших спеціалістів механіків сільськогосподарського виробництва в агротехнічному коледжі : Дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / В. І. Рябець. – К., 1998. – 181 с.
Формування активності студентів у навчанні : монографія / П. Г. Лузан,
А. І. Дьомін, В. І. Рябець. – К.: Вища школа, 1998. – 192 с.
Ярошенко П. Н. Лабораторно-практичні заняття з сільськогосподарських машин / П. Н. Ярошенко, Л. О. Ярошенко. – К.: Урожай, 1968. – 260 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).