КОНТАКТНИЙ ОПІР І ЯКІСТЬ КЛЕЕСВАРНИХ З’ЄДНАННЯ ПРИ УСУНЕННS ТРІЩИН В ЧАВУННИХ ДЕТАЛЯХ
Abstract
У статті наведено результати експериментальних досліджень умов – визначення необхідного в зоні зварювання контакту і опору для якісного з'єднання сталь-чавун при використання його при усуненні тріщин в чавунних корпусних деталях шасі тракторів.
Використання клеєвих і зварних з’єднань сталь-чавун для усунення тріщин в більшості випадків обмежена технологічно і економічно. Це пов’язано через труднощі утворення локальних площадок в місцях знаходження тріщини складної конфігурації та важкістю формування рівномірного покриття на деталі, яку відновлюють. В свою чергу, це призводить до виникнення нерівномірного розподілу сил адгезійного зв'язку між контактуючими поверхнями і зниження якості з’єднання.
Встановлено, що найкращі показники по контакту з низьким опором були отримані при реалізації комбінованого механічного і хімічного методів. Використання таких методів обробки обмежене технологічними проблемами – це складність отримання локальних ванн на ділянках із тріщинами (складної конфігурації поверхні). Найбільший опір в зоні контакту отримано при створення шорсткої, розвиненої і нерівну структуру поверхні. Менший опір в зони контакту спостерігалася при обробці поверхонь дротяною щіткою або абразивним кругом. Це пов'язано зі зменшенням площі контакту мікровиступів і збільшення. Вивчено динаміку зміни контактного опору при зміні тиску на поверхні деталей, які з’єднують за допомогою електроконтактного зварювання. Процес утворення клеєварного з’єднання має іншу природу. Перш за все повинен бути видалений із зони контакту клеєний прошарок і утворення зони контакту пов’язано із наявністю діалектричної маси в контактній зоні, що змінює опір контакту.
References
Karabinesh, S. S. (2001). Non-distractive control glue-weed joining by computer holography // III International Research And Technical Conference (MOTOROL 2001). Lublin: Agriculture University. Volume 4. 144–147.
Technology and equipment for spot welding. (1975). / Under prof. Orlova B. D. M.: Engineer. 536.
Gulyaev, A. I. (1978). The technology points and welded steel. M.: Engineer. 647.
Shavyrin, V. V., Ryazantsev, V. A. (1988). Glue-welding design. M.: Engineer. 231.
Karabinosh, S. S. (1985). Recovery of body parts by glue-welding. Road Transport. №7. 38–39.
Novitsky, A. V. (2013). Investigation of the readiness of the "man-machine" in the accumulation of damage. Motrol, Motoryzacia i Energetyka Rolnictwa v motorization and power industry in agriculture. Lublin. 293–298.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).