Англійська мова у професійній підготовці здобувачів вищої освіти за спеціальністю 193 «Геодезія та землеустрій»: виклики сьогодення
DOI:
https://doi.org/10.31548/zemleustriy2023.03.012Ключові слова:
англійська мова, геодезія, глобалізація, євроінтеграція, землеустрій, міжнародна академічна мобільність, освітаАнотація
Проведено огляд та застосування англійської мови у світі на сучасному етапі. З’ясовано ключове значення англійської мови для міжнародної ділової та наукової комунікації. Розглянуто передумови застосування англійської мови в Україні та її законодавче забезпечення на сучасному етапі. Визначено зміст та обсяг дисципліни «Професійна іноземна мова» в програмі підготовки фахівців за спеціальністю 193 «Геодезія та землеустрій». Проаналізовано цикл «освіта – наука – виробництво» щодо застосування англійської мови за означеною спеціальністю.
На етапі освіти обґрунтовується необхідність досягнення рівня В2 як для можливості безбар’єрного здійснення міжнародної академічної мобільності під час навчання, так і для можливості його продовження за наступними освітньо-кваліфікаційними рівнями вищої освіти (магістра, доктора філософії). Науковий етап розкриває термінологічну проблематику та важливість роботи з фаховою спеціалізованою літературою для формування публікаційної активності та інші критерії, пов’язані із знанням іноземної мови, необхідними для здобуття вчених звань. Виробничий момент розглядає англійську мову крізь призму роботи з технічним та технологічним забезпеченням, необхідним для проведення топографо-геодезичних, картографічних та земельно-кадастрових робіт.
Ключові слова: англійська мова, геодезія, глобалізація, євроінтеграція, землеустрій, міжнародна академічна мобільність, освіта.
Посилання
The Economist. (2001, Dec 20). A world empire by other means. The Economist. https://www.economist.com/christmas-specials/2001/12/20/a-world-empire-by-other-means
Announcing 2016 as the Year of the English Language in Ukraine. (2015, November 16). Official Web Portal of the Parliament of Ukraine. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/641/2015#Text
Official web portal of the Parliament of Ukraine. (2023, July 2). On the use of English in Ukraine: Draft Law of 28.06.2023 No. 9432. [Press release]. https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/pubFile/1854364
Rozghon, I. (2022, September 3). The status of English in Ukraine: a necessity or a need? National University of Life and Environmental Sciences. Retrieved July 2, 2023, from https://nubip.edu.ua/node/113772
Savytskyi, Yu. (2015, November 24). How knowledge of English affects the success of a country. Radio Svoboda. Retrieved July 2, 2023, from https://www.radiosvoboda.org/a/27384746.html
Butenkо, A., Yeremenko, O., & Stukalo, N. (Eds.). (2023). Report on the quality of higher education in Ukraine, its compliance with the tasks of sustainable innovative development of society in 2022. National Agency for Quality Assurance in Higher Education.
Bespalko, R., Kazimir, I., & Hutsul, T. (2021). The need gor updating requirements for professional training and personnel support in land management. Technical Sciences and Technologies, 4(26), 147–159. https://doi.org/10.25140/2411-5363-2021-4(26)-147-159
Kutsenko, A. (2018, March 22). Formal education has almost nothing to do with human knowledge. UAinfo truth from the Blogs. Retrieved July 6, 2023, from https://uainfo.org/blognews/1521675890-formalna-osvita-ne-mae-mayzhe-nichogo-spilnogo-iz-znannyami.html
Bohatyrets, V. (2016). English as a tool for expanding the communication space of Ukraine. Chernivtsi Regional Center for Advanced Training. http://cppk.cv.ua/321.php
Biskub, I., & Danylchuk, A. (2021). Education and Globalization: Modern Tendencies in the Study of English in the European Union. Current Issues of Foreign Philology, 13, 17–21. https://doi.org/10.32782/2410-0927-2020-13-3
The Future Demand for English in Europe: 2025 and Beyond. (2018). In britishcouncil.org. British Council.
Bespalko, R., Kazimir, I., & Hutsul, T. (2021). Problem moments of training and formation of specialists in specialty 193 «Geodesy and Land management». Technical Sciences and Technologies, 1(23), 198–207. http://tst.stu.cn.ua/article/view/233674
Martyn, A., Trevoho, I., Ievsiukov, T., & Burshtynska, K. (2021). On the question of definition of the subject area of research in the specialty “Geodesy and land surveying.” Zemleustrìj, Kadastr Ì Monìtorìng Zemelʹ, 2. https://doi.org/10.31548/zemleustriy2021.02.07
Ministry of Education and Science of Ukraine. (2023, February 10). A national ecosystem of English language learning and testing has emerged in Ukraine. Retrieved July 5, 2023, from https://mon.gov.ua/ua/news/v-ukrayini-zyavilas-nacionalna-ekosistema-vivchennya-ta-testuvannya-rivnya-volodinnya-anglijskoyu-movoyu
EF English Proficiency Index A Ranking of 111 Countries and Regions by English Skills. (2022). In EF EPI. Retrieved July 5, 2023, from https://www.ef.com/epi
Yatskevych, M. (2023, February 28). How long does it take to learn English? English Courses in Kyiv: Licensed Cambridge English School. Retrieved July 5, 2023, from https://cambridge.ua/uk/blog/skilky-chasu-zaimaie-vyvchennia-rivnia-u-riznomu-vitsi
Bespalko, R., Hutsul, T., Kazimir, I., & Smaga, I. (2022). Having experience in developing the educational program “Geodesy and Land Management” (Specialization “Land management and cadastre”) at the Yuri Fedkovych National University of Chernivtsi. Technical Sciences and Technologies, 2(28), 177–188. https://doi.org/10.25140/2411-5363-2022-2(28)-177-188
Sukhyi, P., & Hutsul, T. (2015). Information technologies in land management. Chernivtsi National University.
Kyrychenko, S. V., & Ovsyanko, G. V. (2021). English for specific purposes teaching for technical university students in distance learning conditions. Pedagogical Sciences: Theory and Practice, 2(3), 175-180. https://doi.org/10.26661/2522-4360-2020-3-2-26
Shelkovska, I. M., Halchenko, N. M., Lashko, S., & Klyuka, O. (2021). Methodical aspects of teaching geodetic courses. Vìsnik Lʹvìvsʹkogo Nacìonalʹnogo Agrarnogo Unìversitetu, 22(1), 149–153. https://doi.org/10.31734/architecture2021.22.149
Crystal, D. (1998). English as a Global Language (Canto Edition, Ed.). Cambridge University Press.
Graddol, D. (1997). The Future of English? : A Guide to Forecasting the Popularity of the English Language in the 21st Century.
Ilchenko, O. (2005). Metalanguage of science in light of dictionary compiling. Visnyk Zhytomyrskoho Derzhavnoho Universytetu Imeni Ivana Franka, 23, 12–15. http://eprints.zu.edu.ua/2559/1/05iomnla.pdf
Chernetskyi, D. (2019). Peculiarities of language translation of geodetic terms for students majoring in Geodesy and Land Management. [Thesis]. National Aviation University.
Mihirin, P., & Khvesyk, Yu. (2011). Features of the formation of terminological units of the professional language of geodesy, cadastre and cartography. Visnyk Natsionalnoho Universytetu Vodnoho Hospodarstva ta Pryrodokorystuvannia, 3(55), 107–113.
Grybinyk, Y. (2011). The Main Types and Functional Models of Terminological Word-Combinations in the Sphere of Geodesy and Cadastre. Visnyk Zhytomyrskoho Derzhavnoho Universytetu, 58, 24–27.
Grybinyk, Y. (2015). Structural and semantic features of English geodetic terminology [PhD dissertation]. Chernivtsi National University.
Martyn, A. (2018). Higher education in geodesy and land management: time to change learning priorities? Land Management Bulletin, 2, 30–36.
Horshkalov, P., & Kunytska, M. (2021). Modern trends in the development and classification of electronic total stations [Thesis]. State University “Zhytomyr Polytechnic”.
Kulikovska, O., Atamanenko, Y., & Kopaihora, O. (2019). Problems of the modern land surveying equipment implementation in Kryvyi Rih cadastral activities. Visnyk Kryvorizkoho Natsionalnoho Universytetu, 48, 50–58. https://doi.org/10.31721/2306-5451-2019-1-48-50-58
Завантаження
Додаткові файли
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).