Використання мобільних додатків як інструменту маркетингу в аграрній сфері

Автор(и)

  • O. Babicheva Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • O. Havryliuk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/bioeconomy2019.02.005

Анотація

В статті висвітлюються проблеми та перспектив використання мобільних додатків в українському сільському господарстві. Ринок мобільних додатків для сільськогосподарських підприємств аналізується разом з їх основними можливостями та перевагами. Визначені основні обмежуючі фактори використання мобільних додатків в аграрному секторі України.  Визначено механізми функціонування мобільних додатків як маркетингового інструменту, маркетингові цілі та задачі  їх використання, а також етапи  впровадження на ринок. Описані основні типи мобільних додатків для різних платформ, їх переваги та недоліки, критерії оцінки та  вибору. Наведені приклади програмних продуктів, що впроваджені як маркетингові інструменти просування продовольчих продуктів, а також товарів і послуг для сільського господарства,  мають  багатоцільовий характер і не лише збільшують лояльність споживачів,  а й забезпечують зростання продажів та формування стійких партнерських відносин.

Посилання

Agro Online Official Website. - Available: https: //agro-online.com.ua

Annual number of global mobile app downloads 2017-2022 [Electronic resource] // Statista. - 2019. - Available: https://bit.ly/2zTtudv.

Average Time Spent Per Day With Mobile Internet Among US Adults, In-App Vs. Mobile Web, 2015-2019 [Electronic resource] // eMarketer. - 2017. - Available: bit.ly/2lKBO5B.

Chhachhar A. The Use of Mobile Phone Among Farmersfor Agriculture Development Chhachhar, M. Hassan // International journal of scientific research. - 2013. - Available: https://www.academia.edu/4820382/ Research_Paper_The_Use_of_Mobile_Phone_Among_Farmers_for_Agriculture_Development.

https://doi.org/10.15373/22778179/JUNE2013/31

Developing a hybrid mobile application with Ionic - Available: bit.ly/2VYGNQH.

e-Agriculture - Available: http://www.e-agriculture.org/e-agriculture.

Global Commerce Review [Online Resource] - Available: https://bit.ly/2AkZ5Re

Internet penetration in Ukraine. Factum Group. October, 2019 Available:

https://inau.ua/sites/default/files/file/1910/dani_ustanovchyh_doslidzhen_iii_kvartal_2019_roku.pdf

Kisil NM Classification of information systems / NM Kisil, ZP Gatalyak, NI Gorbal [Electronic resource] - Available: http://base.dnsgb.com.ua/files/ journal / Lisove-gospodarstvo-lp-dpromyslovist / 2004_29 / 242_Kysil_LG_29.pdf

Lonoff Schiff J. 6 Mobile Marketing Trends to Leverage in 2014 . - 2013. - Available: tp://www.cio.com/article/2379960/mobile-apps/6-mobile-marketing-trends-to-leverage-in-2014.html.

Lubko DV Design methodology and tools for creating mobile applications Visnyk Nat. tech. Univ "KPI": coll. Sciences. Theme. vol. : New solutions in modern technologies. - Kharkiv: NTU "KPI". - 2013. - No. 56 (1029). - pp. 117-122.

mAgri - Available: http://www.gsma.com/mobilefordevelopment/ programmes/magri.

Marrs M. What is Mobile Marketing and Why Does it Matter? - 2013. - Available: http://www.wordstream.com/blog/ws/2013/08/19/what-is-mobile-marketing.

Mobile Operating System Market Share Ukraine [Electronic resource] - Available: bit.ly/2HyPdKr.

Official site of AgroController [Electronic resource]. - Available: https://agro.controler.ua

Precision Agriculture: 6 Mobile Use Trends To Watch [Electronic resource]. - 2014. - Available: http://www.croplife.com/editorial/matt-hopkins/precision-agriculture-6-mobile-use-trends-towatch/? utm_source=knowledgemarketing&utm_medium=newsletter&utm_campaign= clenews%2003262014.

Roberts, G. McIntosh. Use of mobile devices in extension and agricultural production- a case study. K. 2012. - Available: http://www.regional.org.au/au/asa/2012/precision-griculture/8224_robertsk.htm.

Shvydenko O.M. Prerequisites for the development of mobilemarketing in agricultural enterprises. "The Economy of Agro-Industrial Complex" International Scientific and Production Journal. 2014, №11 p.114-119.

Soft.Farm Eye Official Website - Agronomist. - Available: :https://play.google.com/store/apps/details?id=farm.soft&hl=en

Strategy of development of the agrarian sector of the economy of Ukraine for the period up to 2020 № 806-2013. from 10/17/2013. - Available: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/806-2013-%D1%80

Studying Mobile Apps for Agriculture Constantina Costopoulou, Maria Ntaliani, Sotiris Karetsos. IOSR Journal of Mobile Computing & Application (IOSR-JMCA) .Volume 3, Issue 6 (Nov. - Dec. 2016), PP 44-99 www.iosrjournals.org

Завантаження

Опубліковано

2020-03-02

Номер

Розділ

Статті