Класифікація інновацій в аграрному секторі як передумова формування маркетингових стратегій інноваційного розвитку сільськогосподарських підприємств
DOI:
https://doi.org/10.31548/bioeconomy2019.01.058Ключові слова:
інновації, інноваційна діяльність, класифікаційні ознаки інноваційАнотація
Сучасні виклики та завдання, що постали перед українськими підприємствами аграрного сектору, потребують науково обґрунтованих рішень щодо формування та ефективної реалізації стратегій інноваційного розвитку. Серед найбільш поширених інновацій у сільському господарстві можна назвати: селекційні досягнення, хімічні й біологічні препарати, передові системи землеробства, новітні добрива та ресурсозберігаючі технології, економічні розробки, модифікації сільськогосподарської техніки, маркетингові інновації, ефективна взаємодія між гравцями на ринку, запровадження системи інтернеткомунікацій тощо. Саме в аграрному секторі, на противагу іншим сферам економіки, розвиток інновацій є більш повільним, що вимагає особливої уваги та пошуку додаткових стимулів їх впровадження. За спрямованістю результатів, інновації в секторі сільського господарства, поділяють на продуктові, процесні, організаційні та маркетингові. Нами виділено 13 груп класифікаційних ознак інновацій у агросекторі: за предметом і сферою застосування в сільському господарстві, за відношенням до підприємства як системи, за інтенсивністю інноваційних змін, за видом об’єкта інноваційної діяльності, за роллю у досягненні цілей, за значенням для напряму діяльності, за ступнем новизни, за масштабами, за сферою поширення, за формою, за адресатом, за видом ефекту, за періодом реалізації, за величиною витрат. Усі вказані види інновацій можуть слугувати базою формування конкурентних переваг підприємства, його ринкового успіху, і таким чином складати основу формування маркетингової стратегії інноваційного розвитку.Посилання
Vseukrainskiy Hakaton Agrarnyh innovatsii 2018. URL: https://agroexpert.ua/vseukrainskii-hakaton-agrarnih-innovacii-2018
Antoniyk L. L, A. M. Poruchnik, V.S. Savchuk. (2003). Innovacii: teoria, mechanyzm rozrobky ta komercializacii. Kyiv: KNEU, 394.
Chorna N.P. (2015). Strategichny vectory innovaciynogo rozvytku silskogo gospodarstva Ukrainy. Economica ta derzhava, 7 : 22-25.
Taranenko I.V. (2012). Marketingovi innovacii: teoretico-metodichni zasady ta dosvid uprovadzhennia v krainah EU. Marketing i menengment innovacyi, 4 : 58-65.
Prygozhyn A.I. (1989). Novovvedenia: Stimuly i prepiatstvia (socialnyie problemy innovatiky). Moskva: Politizdat, 275.
Sandu I.S, Savenko V.G, Gasanova H.N. (2006). Osvoenie innovatsyi v agropromyshlennom complekse: opyt i problemy. Moskva: FGU RZSK, 136.
Medynskyi V.G., Sharshukova L.G. (1997). Innovacionnoe predprinimatelstvo: [uchebnoe posobiye]. Moskva: INFRA, 240.
Bugara A. (2016). Innovacionnaya deyatelnost' v selskom hozyajstve. Agroprodovolstvennaya economika, 9 : 17-22.
Zakharchenko V. I., Korsikova N. M., Merkulov M. M. (2012). Innovaciynyi menedzhment: teoria i praktyka v umovah trnsformacii economiki. navch. posib. К: TSUL, 448.
Fedulova L. I. (2006). Innovaciyna ekonomika: pidruchnyk. Кyiv: Lybid, 480.
Fedorenko V. G. (2003). Innovaciyna i investycijna strategia Ukrainy. Ekonomika ta derzhava, 8 : 16-27.
Kot О. V. (2008). Teoretychni aspekty innovaciynogo rozvytku agrarnogo sektoru ekonomiki ta jogo organizacijno-ekonomichne zabezpechennia. Problemy nauki, 9 : 30-37.
Shkvyria N.О. (2007). Osoblyvosti innovaciynogo rozvytku sil'skogospodars'kyh pidpryemstv Zaporiz'koi oblasti. Derzhava ta region, 6 : 216-219.
Savyts'kyu E.E. (2014). Innovaciyni tehnologii v agrarniy sferi: sutnist', klasyfikaciia ta ukrains'ki realii. Ekonomika APK, 2 : 110-115.
Illyashenko S.M. (2016). Innovaciynyi rozvytok: marketyng I menedzhment znan. Sumy: TOV «Disa plus», 192.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.ukАвтори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).