Ефективність виробництва молока в спеціалізованих аграрних підприємствах
DOI:
https://doi.org/10.31548/bioeconomy2019.01.120Ключові слова:
підприємство, молоко, собівартість, спеціалізація, рівень рентабельності, прибутокАнотація
У статті охарактеризовано сучасний стан та ефективність виробництва молока в спеціалізованих аграрних підприємствах України. Підкреслено, що в умовах глобалізації агропромислового комплексу важлива роль відводиться спеціалізованим молочним підприємствам, адже від їх ефективного розвитку залежить ступінь забезпечення населення України надзвичайно важливими продуктами харчування.
Встановлено, що кризові явища в молочному скотарстві сільськогосподарських підприємств викликані зниженням інвестиційної привабливості, відсутністю економічної зацікавленості у виробництві молока; недосконалістю економічного регулювання розвитку молочного скотарства з боку держави; погіршенням забезпеченості сільськогосподарських підприємств матеріально-технічними ресурсами та ін.
Обґрунтовано, що підвищення рівня концентрації та спеціалізації виробництва є запорукою успішного розвитку галузі скотарства. Вагомими аргументами на користь великотоварного виробництва є розрахунки, які свідчать, що з підвищенням концентрації виробництва зменшуються витрати на одиницю продукції. Також, у великих за розмірами підприємствах вища якість виробленого молока і, як наслідок, ціна реалізації порівняно з особистими господарствами населення. За рахунок впровадження інноваційних технологій, модернізації обладнання для оптимізованої годівлі тварин, а також забезпечення поголів’я високоякісним кормами спеціалізовані аграрні підприємства забезпечують високу технологічність та якість продукції.
На підставі комплексного дослідження доведено, що стратегічним завданням держави повинно стати відродження спеціалізованих товарних молочних ферм, формування великих холдингів, об'єднань і комплексів, які впроваджують передові технології та досягнення селекційної науки. Виконати поставлені завдання можливо лише за умов збалансованості рівноваги між попитом і пропозицією на ринку молока і молочної продукції.
Посилання
Stepasyuk L.M., Titenko Z.M. (2018). Formation of the level of demand for milk аnd meat. AgroSvit, 6 : 46-50
Statistical information. Official site of the State Statistics Committee of Ukraine. [Electronic resource]. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua
Legeza D.G. (2011). Competitiveness of agricultural enterprises. Kyiv. NSC «IAE». 396p.
Keranchuk, T.L. (2015). Modern problems of dairy business development in Ukraine. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, 4 : 408-413.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.ukАвтори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).