Методологічні аспекти стратегічного управління: аналітична підтримка
DOI:
https://doi.org/10.31548/bioeconomy2020.01.048Анотація
Досягнення конкурентних переваг підприємств можливе лише за умови постійного дослідження тенденцій зовнішнього середовища і рахування їх під час побудови та коригування економічної політики підприємства.
Управління стратегічним розвитком підприємства уможливлюється завдяки використанню аналітичної інформації, яка є релевантною для отримання конкурентних переваг. Методологічний апарат, що визначає критеріальні основи аналітичного забезпечення управління конкурентними стратегіями на сьогодні є недостатньо узгодженим з інформаційними запитами суб’єктів управління, і, відповідно потребує удосконалення. У статті на основі систематизації методологічного інструментарію охарактеризовано сучасні методи і моделі стратегічного аналізу, що забезпечують отримання конкурентних переваг. Визначено їхні особливості та можливості ефективного використання для підприємств, на яких функціонує система стратегічного менеджменту. Здійснено гармонізацію принципів стратегічного аналізу з методами і моделями, які використовуються для
інформаційного забезпечення управління стратегіями конкуренції. Доведено, що розробка і реалізація якісної конкурентної стратегії у ринковій економіці можлива за умови використання методологічно обґрунтованого аналітичного інструментарію. Встановлено, що найбільш масштабного аналітичного забезпечення потребують стратегії диференціації та мінімізації витрат. Визначено, що недоліком щодо стратегії конкуренції в часі на сьогодні є мінімальний аналітичний сервіс. Ідентифіковано можливості бенчмаркінгу та моделі ВЕМ для якісної розробки та інформаційного супроводу стратегій мінімізації витрат, диференціації, фокусування, стратегії конкурування в часі.
Ідентифіковано взаємозв’язок методів аналітичного забезпечення з інформаційними потребами суб’єктами управління стратегіями, що забезпечують отримання конкурентних переваг. Сформульовано напрямки подальшого наукового пошуку.
Посилання
Ansoff, I. (1989). Strategicheskoe upravlenie [Strategic Management] (per. s angl.). M.: Progress.
Brukhanskyi, R. F. (2018). Oblik i analiz u systemi stratehichnoho menedzhmentu ahrarnoho pidpryiemnytstva [Accounting and analisys in the agricultural entrepreneurship strategic management system ]: monohr. Ternopil: TNEU.
Holovko, T. V., Sahova, S. V. (Ed.). (2002). Stratehichnyi analiz [Strategic analisys]: navch.-metod. posibnyk dlia samost. vyvch. dysts. Kyiv: KNEU.
Druker, P. F. (1992). Ryinok i kak vyiyti v lideryi. Praktika i printsipyi [Market and how to become a leader. Practice and principles] (per. s angl.). St. Petersburg: Buk Chember Interneshnl.
Porter, M. (2016). Mezhdunarodnaya konkurentsiya [International competition] (per. s angl.). Moscow: Mezhdunarodnyie otnosheniya.
Redchenko, K. I. (2003). Stratehichnyi analiz u biznesi [Strategic analisys in business]: navch. posibnyk. Lviv: “Novyi svit-2000”.
Saukh, I. V. (2017). Stratehichnyi analiz finansovoho potentsialu turystychnykh pidpryiemstv: teoriia, metodolohiia, orhanizatsiia [Tourist enterprise financial potential strategic analisys: theory, methods, organization]: Monohrafiia. Zhytomyr: Vyd-vo ZHDU im. I. Franka.
Stalk, G. and Hout, T. (1990). Competitive Against Time. New York, NY: Free Press.
Grant, Robert M. (1998). Contemporary Strategic Analysis (3d ed.). Blackwell.
Bernard, Jaquier Time-Based Competition Strategy (TBC). Retrieved from https://www.ecofine.com/strategy/TBC%20strategy.htm.
Timothy Mwangi Nduru (2019). Time Based Competition. The Key Driver of Global Market Performance. Munich: GRIN Verlag. Retrieved from https://www.grin.com/document/457454.
Davis, Arthur G. (1995). Time-based competition strategy gains momentum. Retrieved from https://www.pffc-online.com/magazine/811-paper-timebased-competition-strategy.
Horngren, C. T., Datar, S. M., Foster G. (2006). Cost accounting: a managerial emphasis. New Jersey.
Kaplan, R. S., Anderson, S. R. (2004). Time-based activity-based costing. Harvard Review, 11, 131-138.
Daugherty, P. J., Pittman, P. H. (1999). Utilization of time-based strategies: creating distribution flexibility/ responsiveness. International Journal of Operations & Production Management, 15(2), 54-60.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.ukАвтори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).