Готельно-ресторанний бізнес в умовах війни: ключові виклики та стратегії виживання
DOI:
https://doi.org/10.31548/economics13(4).2022.5-13Ключові слова:
готельно-ресторанний бізнес, індустрія гостинності, воєнний стан, стратегії виживання, викликиАнотація
Повномасштабна військова агресія щодо України сформувала абсолютно нову соціально-економічну реальність функціонування всіх секторів національної економіки. Нові умови діяльності стали значним викликом і для сфери готельно-ресторанного бізнесу: частина суб’єктів господарювання була вимушена повністю припинити діяльність або ж перепрофілювати її. З огляду на це сьогодні особливої актуальності набувають питання формування ключових стратегічних орієнтирів та підходів у готельно-ресторанному бізнесі з метою його збереження та формування потенціалу повоєнного розвитку.
Мета дослідження полягає в характеристиці ключових викликів діяльності підприємств готельно-ресторанного бізнесу в умовах війни та обґрунтуванні можливих стратегій їх виживання.
Методи. В дослідженні здійснено аналіз діяльності суб’єктів господарювання індустрії гостинності, виходячи з даних офіційної статистики та результатів опитувань міжнародних аналітичних компаній. Застосовано адаптований метод АВС-аналізу з метою ранжування викликів індустрії гостинності за умовах воєнного стану.
Результати. Здійснено аналіз основних показників діяльності індустрії гостинності в Україні до 2022 року. Досліджено склад і структуру ключових викликів функціонуванню бізнесу в умовах воєнного стану. Проведено ранжування виявлених факторів та їх класифікацію за трьома групами: загального, спеціалізованого та індивідуального значення. Окреслено специфічні виклики діяльності у сфері індустрії гостинності в умовах воєнного стану та визначено можливі стратегії їх подоланняПосилання
Study of the state and needs of business in Ukraine (2022). June. Available at : https://business.diia.gov.ua/uploads/4/21218-stan_ta_potrebi_biznesu_v_umovah _vijni_rezul_tati_opituvanna.pdf
Diagnosing the state of Ukrainian business during the full-scale war between Russia and Ukraine: analytical report (2022). Available at : https://kse.ua/wp-content/uploads/2022/05/Ukrainian_Business_inWar_2Wave_Report_Gradus_ KSE_22042022.pdf
Wang T. C., Hsieh H. C., Nguyen X. H., Huang С. Y., Lee J. Y. (2022) Evaluating the influence of criteria revitalization strategy implementation for the hospitality industry in the post-pandemic era. World, 3, 219–236.
Hospitality Strategy: Reopening, Recovery, Resilience (2021). London : State for Business, Energy & Industrial Strategy : Command of Her Majesty, 27 р.
Levytska I. V. (2018) Stratehiia efektyvnoho vykorystannia i rozvytku ekonomichnoho potentsialu pidpryiemstv turystychno-rekreatsiinoi sfery [Strategy of effective use and development of the economic potential of enterprises in the tourism and recreation sphere]. Formation of market relations in Ukraine, 10, 54–62.
Musadad (2020). Crisis survival strategies: how a hotel survives during the Covid-19 pandemic. Journal of Sustainable Tourism and Entrepreneurship, 1(3), 269-278.
Singh H., Goel A. (2022) Post Covid-19 strategies for tourism and restaurant business in India with special reference to Delhi & National Capital Region. Journal of Positive School Psychology, 6 (3), 5659–5671.
Craescu A. (2022) The shift in the marketing of restaurant businesses due to the COVID-19 pandemic. Haaga-Helia University of Applied Sciences, 35 р.
Sydorenko T. M. (2022) Osoblyvosti funktsionuvannia hotelno-restorannoho biznesu v umovakh voiennoho stanu [Peculiarities of the operation of the hotel and restaurant business in the conditions of martial law]. Entrepreneurship and trade, 3, 66–70.
Palamarek K., Romanovska O., Strutynska L. (2022) Kryzovi yavyshcha ta yikh vplyv na funktsionuvannia industrii hostynnosti [Crisis phenomena and their impact on the functioning of the hospitality industry]. Economy and management of the national economy, 86, 20–31.
Bazhenova S., Polohovska J., Kantsur I. (2022) Rozvytok hotelno-restorannoho biznesu v umovakh sohodennia [Development of the hotel and restaurant business in today's conditions]. Economy and society, 38.
The volume of implemented services by region by type of economic activity (2022). Official website of the State Statistics Service of Ukraine. (n.d.). Available at : http://www.ukrstat.gov.ua.
Law of Ukraine No. 2120-ІХ «On the introduction of amendments to the Tax Code of Ukraine and other legislative acts of Ukraine regarding the effect of norms during the period of martial law. (2022, March). Available at : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2120-20#Text
Visit Ukraine in future (2022). Ukrainian hotel and resort association. Available at : https://uhra.com.ua/visit-ukraine-in-future/
New IOM grant competition for micro-enterprises and self-employed persons (2022). Available at : https://ukraine.iom.int/uk/news/novyy-konkurs-hrantiv-mom-dlya-mikropidpryyemstv-ta-samozaynyatykh-osib
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.ukАвтори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).