Розвиток підприємництва у сфері зеленого туризму
DOI:
https://doi.org/10.31548/economics14(2).2023.087Ключові слова:
туризм, зелений туризм, зайнятість, індустрія гостинності, підприємництво, туристичний потенціалАнотація
Проблематика розвитку туризму в Україні постає наряду із підвищенням рівня життя сільського населення. Сільський зелений туризм передбачає розвиток підприємницької діяльності в даній галузі надає можливість місцевим жителям підвищувати свій добробут. Дослідження перспектив розвитку зеленого туризму є актуальним сьогоденням. У даній статті проаналізовано й обґрунтовано розвиток туристичного бізнесу в Україні як пріоритетної складової економічного розвитку держави, висвітлено стан і перспективи підприємницької діяльності на селі, наведено рекомендації щодо перспектив розвитку підприємництва у сфері зеленого туризму.
Зелений туризм сприятиме покращенню добробуту територіальний громад, зростанню зайнятості сільського населення, розвитку інших напрямків бізнесової діяльності на селі та збільшенню надходжень до бюджету як громад, так і держави. Однак для ефективної діяльності це потребуватиме покращення інформаційного, рекламного тощо забезпечення туристично-рекреаційного потенціалу локацій.
У повоєнний період держава повинна відновити підтримку індустрії туризму в питанні розвитку зеленого туризму. На жаль, нині ми можемо говорити про центральну і західну частини України. Сільські садиби будуть відігравати свою місію в повній мірі ще довгі часи. І цей вид підприємницької діяльності матиме безліч функцій як відпочинкових, лікувальних або можливо виникне на ринку потреба в забезпеченні нових, досі не затребуваних послуг. Держава має сприяти розвиткові зеленого туризму та слідкувати за дотриманням якості послуг. Євроінтеграційний напрямок України вимагає дотримання відповідних стандартів якості у сфері гостинності.
Дослідивши передумови та перспективи розвитку індустрії гостинності в Україні, а саме зеленого туризму, дійшли висновку, що даний напрямок діяльності на селі має багато позитивних аспектів, починаючи від вирішення соціально-економічних проблем у сільській місцевості й завершуючи впливом на розвиток економіки держави загалом. Туристичний ресурсний потенціал держави при належному використанні, вмілому маркетинговому плануванні, популяризації української автентичності на світовому ринку з високою ймовірністю можуть вивести Україну в п’ятірку світових лідерів індустрії туризму.
Посилання
Byrkovych, V.I. (2008). Silskyi zelenyi turyzm – priorytet rozvytku turystychnoi haluzi Ukrainy [Rural green tourism is a priority for the development of the tourism industry in Ukraine]. Stratehichni priorytety. Naukovo-analitychnyi shchokvartalnyi zbirnyk, 1 (6), 138-143.
Hurzhii, N.M., Tretynko, A.V. (2013). Innovatsiini tekhnolohii v turystychnii industrii [Innovative technologies in the tourism industry]. Stalyi rozvytok ekonomiky, 3, 221-224.
Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy [State Statistics Service of Ukraine]. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua/
Drachuk, Yu.Z., Dultseva, I.I. (2016). Napriamy vdoskonalennia rozvytku sfery turyzmu na zasadakh innovatsiinykh marketynhovykh tekhnolohii [Directions for improving the development of tourism on the basis of innovative marketing technologies]. Ekonomichnyi visnyk Donbasu, 1 (43), 115–119.
Zhukovych, I.A. (2017). Innovatsii v turyzmi: osnovni teoretychni ta praktychni aspekty [Innovations in tourism: main theoretical and practical aspects]. Nauka ta naukoznavstvo, 2 (95), 69-81.
Zakon Ukrainy №523-VI «Pro vnesennia zmin do deiakykh zakonodavchykh aktiv Ukrainy shchodo rehuliuvannia pidpryiemnytskoi diialnosti» [Law of Ukraine No. 523-VI "On Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine on the Regulation of Entrepreneurial Activity"]. https://www.president.gov.ua/documents/523-vi-8005
Zakon Ukrainy pro osobyste silske hospodarstvo vid 15 travnia, 2003, № 742-IV [Law of Ukraine on personal agriculture dated May 15, 2003, No. 742-IV] https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/742-15#Text
Kampov, N.S., Medvid, L.I., Kasynets, O.V., Makhlynets, S.S. (2017). Rol innovatsii dlia rozvytku turyzmu [The role of innovations for the development of tourism]. Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu. Ekonomichni nauky, 23(18), 246-255.
Kozhukhivska, R.B. (2009). Intehrovani marketynhovi komunikatsii ta Internet [Integrated Marketing Communications and the Internet]. Nauka i ekonomika: Naukovo-teoretychnyi zhurnal Khmelnytskoho ekonomichnoho universytetu, 3 (15), 1, 185-189.
Korchynska, O.O. (2015). Problemy rozvytku pidpryiemnytstva u sferi silskoho zelenoho turyzmu [Problems of entrepreneurship development in the field of rural green tourism]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia Ekonomichni nauky, 12, 2, 60-63.
Liubitseva, O.O. Metodyka rozrobky turiv [Methodology of development of tours]. Retrieved from http://tourlib.net/books_ukr/lubiceva_mrt5.htm
Martynov, I.Yu. (2011). Osoblyvosti marketynhu turyzmu u sferi vidpochynku i rozvah [Features of tourism marketing in the field of recreation and entertainment]. Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Tiru/2011_31_1/Martinov.pdf
Mosiiuk, S.I., Mosiiuk, I.P., Mosiiuk, V.I (2020). Turyzm – skladova natsionalnoi ekonomiky Ukrainy [Tourism is a component of the national economy of Ukraine]. Bioekonomika i ahrarnyi biznes, 11(2), 66-71.
Ofitsiinyi sait Ministerstva ahrarnoi polityky ta prodovolstva Ukrainy [Official website of the Ministry of Agrarian Policy and Food of Ukraine]. Retrieved from http://www.minagro.gov.ua/.
Ofitsiinyi sait kompanii «Naftusia tur» [The official site of the Naftusya Tour company]. Retrieved from http://naftusia.com
Ukrainska asotsiatsiia turystychnykh ahentsii. Ofitsiinyi sait [Ukrainian Association of Travel Agencies. Official site]. Retrieved from https://uata.com.ua/
Cherniava, H.L. (2013). Efektyvna model upravlinnia silskym zelenym turyzmom [An effective management model for rural green tourism]. Retrieved from http://confcontact.com/2014_04_25_ekonomika_i_menedgment/monography/7_Chernyava.htm
Yarema, L.V. (2020). Perspektyvy rozvytku silskoho zelenoho turyzmu [Prospects for the development of rural green tourism]. Efektyvna ekonomika, 5. DOI: 10.32702/2307-2105-2020.5.69
European Bank for Reconstruction and Development. Retrieved from https://www.ebrd.com/
Mosiyuk, S. I., Mosiyuk, I. P., Mosiyuk, V. I. (2019). Development of tourism business in Ukraine. Problems of innovative and investment development, 22, 43–50.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.ukАвтори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).