Розвиток підприємництва у сфері зеленого туризму

Автор(и)

  • STEFANIIA MOSIIUK National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, Kyiv, Ukraine , Національний університет біоресурсів і природокористування України, м. Київ, Україна
  • WOLODYMYR MOSIIUK National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, Kyiv, Ukraine , Національний університет біоресурсів і природокористування України, м. Київ, Україна
  • HANNA SOLODUKHA KNU T.H. Shevchenko, Kyiv, Ukraine , КНУ Т.Г. Шевченка, Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31548/economics14(2).2023.087

Ключові слова:

туризм, зелений туризм, зайнятість, індустрія гостинності, підприємництво, туристичний потенціал

Анотація

Проблематика розвитку туризму в Україні постає наряду із підвищенням рівня життя сільського населення. Сільський зелений туризм передбачає розвиток підприємницької діяльності в даній галузі надає можливість місцевим жителям підвищувати свій добробут. Дослідження перспектив розвитку зеленого туризму є актуальним сьогоденням. У даній статті проаналізовано й обґрунтовано розвиток туристичного бізнесу в Україні як пріоритетної складової економічного розвитку держави, висвітлено стан і перспективи підприємницької діяльності на селі, наведено рекомендації щодо перспектив розвитку підприємництва у сфері зеленого туризму.

Зелений туризм сприятиме покращенню добробуту територіальний громад, зростанню зайнятості сільського населення, розвитку інших напрямків бізнесової діяльності на селі та збільшенню надходжень до бюджету як громад, так і держави. Однак для ефективної діяльності це потребуватиме покращення інформаційного, рекламного тощо забезпечення туристично-рекреаційного потенціалу локацій.

У повоєнний період держава повинна відновити підтримку індустрії туризму в питанні розвитку зеленого туризму. На жаль, нині ми можемо говорити про центральну і західну частини України. Сільські садиби будуть відігравати свою місію в повній мірі ще довгі часи. І цей вид підприємницької діяльності матиме безліч функцій як відпочинкових, лікувальних або можливо виникне на ринку потреба в забезпеченні нових, досі не затребуваних послуг. Держава має сприяти розвиткові зеленого туризму та слідкувати за дотриманням якості послуг. Євроінтеграційний напрямок України вимагає дотримання відповідних стандартів якості у сфері гостинності. 

Дослідивши передумови та перспективи розвитку індустрії гостинності в Україні, а саме зеленого туризму, дійшли висновку, що даний напрямок діяльності на селі має багато позитивних аспектів, починаючи від вирішення соціально-економічних проблем у сільській місцевості й завершуючи впливом на розвиток економіки держави загалом. Туристичний ресурсний потенціал держави при належному використанні, вмілому маркетинговому плануванні, популяризації української автентичності на світовому ринку з високою ймовірністю можуть вивести Україну в п’ятірку світових лідерів індустрії туризму.

Біографії авторів

  • автор STEFANIIA MOSIIUK, афіліація National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, Kyiv, Ukraine, Національний університет біоресурсів і природокористування України, м. Київ, Україна

    кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри готельно-ресторанної справи та туризму

  • автор WOLODYMYR MOSIIUK, афіліація National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, Kyiv, Ukraine, Національний університет біоресурсів і природокористування України, м. Київ, Україна

    здобувач наукового ступеня PhD

  • автор HANNA SOLODUKHA, афіліація KNU T.H. Shevchenko, Kyiv, Ukraine, КНУ Т.Г. Шевченка, Київ, Україна

    candidate for the degree PhD

Посилання

Byrkovych, V.I. (2008). Silskyi zelenyi turyzm – priorytet rozvytku turystychnoi haluzi Ukrainy [Rural green tourism is a priority for the development of the tourism industry in Ukraine]. Stratehichni priorytety. Naukovo-analitychnyi shchokvartalnyi zbirnyk, 1 (6), 138-143.

Hurzhii, N.M., Tretynko, A.V. (2013). Innovatsiini tekhnolohii v turystychnii industrii [Innovative technologies in the tourism industry]. Stalyi rozvytok ekonomiky, 3, 221-224.

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy [State Statistics Service of Ukraine]. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua/

Drachuk, Yu.Z., Dultseva, I.I. (2016). Napriamy vdoskonalennia rozvytku sfery turyzmu na zasadakh innovatsiinykh marketynhovykh tekhnolohii [Directions for improving the development of tourism on the basis of innovative marketing technologies]. Ekonomichnyi visnyk Donbasu, 1 (43), 115–119.

Zhukovych, I.A. (2017). Innovatsii v turyzmi: osnovni teoretychni ta praktychni aspekty [Innovations in tourism: main theoretical and practical aspects]. Nauka ta naukoznavstvo, 2 (95), 69-81.

Zakon Ukrainy №523-VI «Pro vnesennia zmin do deiakykh zakonodavchykh aktiv Ukrainy shchodo rehuliuvannia pidpryiemnytskoi diialnosti» [Law of Ukraine No. 523-VI "On Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine on the Regulation of Entrepreneurial Activity"]. https://www.president.gov.ua/documents/523-vi-8005

Zakon Ukrainy pro osobyste silske hospodarstvo vid 15 travnia, 2003, № 742-IV [Law of Ukraine on personal agriculture dated May 15, 2003, No. 742-IV] https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/742-15#Text

Kampov, N.S., Medvid, L.I., Kasynets, O.V., Makhlynets, S.S. (2017). Rol innovatsii dlia rozvytku turyzmu [The role of innovations for the development of tourism]. Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu. Ekonomichni nauky, 23(18), 246-255.

Kozhukhivska, R.B. (2009). Intehrovani marketynhovi komunikatsii ta Internet [Integrated Marketing Communications and the Internet]. Nauka i ekonomika: Naukovo-teoretychnyi zhurnal Khmelnytskoho ekonomichnoho universytetu, 3 (15), 1, 185-189.

Korchynska, O.O. (2015). Problemy rozvytku pidpryiemnytstva u sferi silskoho zelenoho turyzmu [Problems of entrepreneurship development in the field of rural green tourism]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia Ekonomichni nauky, 12, 2, 60-63.

Liubitseva, O.O. Metodyka rozrobky turiv [Methodology of development of tours]. Retrieved from http://tourlib.net/books_ukr/lubiceva_mrt5.htm

Martynov, I.Yu. (2011). Osoblyvosti marketynhu turyzmu u sferi vidpochynku i rozvah [Features of tourism marketing in the field of recreation and entertainment]. Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Tiru/2011_31_1/Martinov.pdf

Mosiiuk, S.I., Mosiiuk, I.P., Mosiiuk, V.I (2020). Turyzm – skladova natsionalnoi ekonomiky Ukrainy [Tourism is a component of the national economy of Ukraine]. Bioekonomika i ahrarnyi biznes, 11(2), 66-71.

Ofitsiinyi sait Ministerstva ahrarnoi polityky ta prodovolstva Ukrainy [Official website of the Ministry of Agrarian Policy and Food of Ukraine]. Retrieved from http://www.minagro.gov.ua/.

Ofitsiinyi sait kompanii «Naftusia tur» [The official site of the Naftusya Tour company]. Retrieved from http://naftusia.com

Ukrainska asotsiatsiia turystychnykh ahentsii. Ofitsiinyi sait [Ukrainian Association of Travel Agencies. Official site]. Retrieved from https://uata.com.ua/

Cherniava, H.L. (2013). Efektyvna model upravlinnia silskym zelenym turyzmom [An effective management model for rural green tourism]. Retrieved from http://confcontact.com/2014_04_25_ekonomika_i_menedgment/monography/7_Chernyava.htm

Yarema, L.V. (2020). Perspektyvy rozvytku silskoho zelenoho turyzmu [Prospects for the development of rural green tourism]. Efektyvna ekonomika, 5. DOI: 10.32702/2307-2105-2020.5.69

European Bank for Reconstruction and Development. Retrieved from https://www.ebrd.com/

Mosiyuk, S. I., Mosiyuk, I. P., Mosiyuk, V. I. (2019). Development of tourism business in Ukraine. Problems of innovative and investment development, 22, 43–50.

Завантаження

Опубліковано

2023-07-03

Номер

Розділ

Статті