Дослідження та прогнозування кон’юнктури ринку продукції птахівництва України
Анотація
Успішне функціонування птахівничого підприємства неможливе без належного інформаційного забезпечення. Для прийняття обґрунтованих маркетингових рішень необхідна повна, актуальна й достовірна інформація, яку можна отримати на основі комплексного вивчення маркетингового середовища.
Птахівництво є галуззю, що вирізняється надзвичайно високою динамічністю розвитку і є поза конкуренцією щодо затрат кормів та праці на одиницю продукції. У м’ясному балансі України м’ясо птиці займає значну питому вагу (майже 44,9%). Збільшення поголів’я птиці на сільськогосподарських підприємствах зумовлено недостатньою пропозицією інших видів м’яса – яловичини та свинини і розширенням виробництва за рахунок інвестування в галузь значних коштів приватного капіталу.
Україна займає нині 9-те місце з виробництва м’яса птиці й експортує цю продукцію майже в 30 країн світу – країни СНД, Іран, Сирія, Лівія, Саудівська Аравія та інші.
За розрахунковими даними, упродовж 2016–2018 років прогнозний фонд споживання курячого м’яса населенням України (за незмінного рівня споживання 23,3 кг/особу на рік упродовж цього періоду) з імовірністю 0,98 може зменшитися, порівняно з 2015 р., на 110 тис. т або на 10,7% через прогнозне зниження кількості населення країни протягом цього періоду на 520 тис. осіб або на 1,2%. Прогнозні обсяги виробництва курячого м’яса упродовж 2016–2018 років з імовірністю 0,99 можуть зменшитися на 10 тис. т або на 0,9%.
Встановлено, що упродовж 2016–2018 років загальний прогнозний попит на яйце сільськогосподарської птиці в Україні може зменшитися з 16,99 млрд шт. у 2015 р. (за власного виробництва – 16,92 млрд шт.) до 14,26 млрд шт. у 2018 р. (за власного виробництва – 14,22 млрд шт.) або на 2,73 млрд шт. (на 16,1%) через імовірне подальше зниження купівельної спроможності українців. Згідно з прогнозами аналітиків Асоціації «Союзу птахівників України», імовірне зниження фактичного споживання курячих яєць до 230 шт. у 2018 р. проти фактичних 258 шт. на душу населення у 2015 р.
Враховуючи можливість швидкого насичення внутрішнього ринку, завдяки розвитку потужних птахівничих підприємств, в основі розвитку ринку м’яса птиці має бути експортно-орієнтована стратегія, що забезпечить збалансування попиту й пропозиції на внутрішньому ринку за рахунок експорту до освоєних і нових світових ринків. Задля реалізації цієї стратегії, необхідно створити умови для регулювання обігу продовольства з урахуванням вимог світового ринку. Становлення та ефективне функціонування ринку продукції птахівництва повинно будуватися за схемою, яка передбачає взаємозв’язок вітчизняних товаровиробників, переробних підприємств, споживачів та експортно-імпортні операції.
Повний текст:
PDFМетрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.