Зв'язок вентиляції автобуса з коефіцієнтом його лобового опору



DOI: http://dx.doi.org/10.31548/energiya5(69).2023.079

O. Dovbush, O. Voznyak, O. Savchenko, N. Spodyniuk

Анотація


Наведено результати дослідження впливу природної та механічної вентиляції салону та кабіни водія на повітряний потік автобуса. Експериментальні дослідження проводилися в аеродинамічній трубі. На основі вимірювань визначено розподіл швидкостей повітря в пограничному шарі. Крім того, було проаналізовано вплив природної вентиляції салона автобуса на товщину повітряного пограничного шару. Результати представлено у вигляді епюри розподілу та аналітичних залежностей. Метою цього дослідження є визначення коефіцієнта лобового опору при застосуванні різних вентиляційних пристроїв. Визначено, що при збільшенні швидкості подачі повітря вентиляційні припливні пристрої слід розміщувати в задній частині автобуса, а витяжні – в передній частині автобуса. Цей захід покращує обтічність кузова під час руху автобуса. У результаті зменшується коефіцієнт лобового опору і покращується його економічний показник витрати палива.

Ключові слова: автобус, аеродинамічна труба, пограничний шар, коефіцієнт лобового опору, вентиляція, потік повітря


Повний текст:

PDF

Посилання


Čarija, Z., Marušić, E., Novak, Z., et al. (2014). Numerical analysis of aerodynamic characteristics of a bumped leading edge turbine blade. Engineering Review, 34, 2, 93-101.

Dubau C., G. (2021). Calculation of kinematic characteristics throughout the range of conditions to maximize the power extracted from wind in the case of small size turbine. Journal of Applied Engineering Sciences, 2(15), 1, 31-34.

V. Gorobets, V. Trokhaniak, M. Masiuk, N. Spodyniuk, O. Blesnyuk, Ye. Marchishina (2021). CFD modeling of aerodynamic flow in a wind turbine with vertical rotational axis and wind flow concentrator. Agricultural Engineering, 64 (2), 159–166.

Kievbus (2008). http://old.kievbus.info/buses/67-42021.html

Retrieved fromhttps://mln.com.ua/blog/unikalnyy_avtobus_s_gbo/.

Rumsey, C. L., Spalart, P. R. (2009). Turbulence Model Behavior in Low Reynolds Number Regions of Aerodynamic Flowfields, AIAA Journal, 47 (4), 982-993.

Z. Blikharskyy, P. Koszelnik, P. Mesaros (2020). Lecture Notes in Civil Engineering, 47, 518–525.

O. Voznyak, O. Dovbush, P. Kapalo, M. Adamski, F. Domnita, C. Bacotiu (2021). Frontal resistance coefficient of the buses with the different ventilation equipment. Engineering Review, Hrcak, 41 (2), 1 – 8.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.