Oсобливості перекладу виражальних засобів англомовних рекламних матеріалів



H I Sydoruk, K S Dyachuk

Анотація


Анотація. В статті розглядаються лексичні та граматичні трансформації при перекладі англомовних текстів рекламного дискурсу та особливості передачі англійських виражальних засобів українською мовою, що застосовуються на всіх мовних рівнях. Звертається увага на регулярне застосування в обох мовах особових та присвійних займенників, дієслівних, прислівникових та атрибутивних сполучень. Перекладацькі трансформації є основним засобом перекладу таких текстів. Лексичні та граматичні перетворення переслідують головну перекладацьку мету – зберегти незмінним зміст повідомлення, не порушуючи при цьому стилістичних мовних норм. Детально розглядаються лексичні, граматичні та синтаксичні виражальні засоби. Серед лексичних переважають лексичні заміни, англомовні вкраплення, запозичення, прямий переклад, адаптація, ревізія. Серед граматичних можна виділити пунктуацію, використання часових форм, словоформ, наказового способу, серед синтаксичних – переважне використання еліпсису, питальних й окличних речень, вигуків.


Повний текст:

PDF

Посилання


Avrasin V. M. (1996). Sotsyalnye i psikholingvisticheskie kharakteristiki yazyka reklamy [Social and Psycholinguistic Characteristics of the Language of Advertising. Мoscow : Mezhdunarodnye otnosheniia, 196.

Arnold I. V. (1986). Leksikologiia sovremennogo angliyskogo yazyka [Lexicology of modern English]: ucheb. dlia in-tov i fak. inostr. yaz. Мoscow: Vyshshaia shkola, 295.

Barhudarov L. S. (1969). Urovni yazykovoi ierarhii i perevod [Language hierarchy levels and translation]: Tetradi perevodchika, 6 vyp. Мoscow : Vyshshaia shkola, 230.

Barhudarov L. S. (1975). Yazyk i perevod [Language and Translation]. Мoskva: Mezhdunarodnye otnosheniia, 240.

Vasilieva N. V. (2003) Reklama dlia vseh [Advertising for everybody]. Мoscow : TESEY. 222.

Dobrosklonskaya T. G. (2000). Voprosy izucheniia media tekstov [Media Text Studying Issues]. Мoscow: Mezhdunarodnye otnosheniia, 430.

Zazykin V. G. (1992). Psihologiia v reklame [Psychology in advertising]. Мoskva : TESEY, 170.

Kocherhan M. P. (2004). Vstup do movoznavstva [Introduction to linguistics]: pidruchnyk dlia studentiv filolohichnyh spetsialnostey vyshchyh navchalnyh zakladiv. Кyiv : Vydavnychyi tsentr «Akademiia»,. 368.

Dyer, G. (1995). Advertising as Communication. London : Routledge, 140.

Goddard, A. (1998). The Language of Advertising. London : Basic Books, 140


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.